۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
بیمه بیکاری به کارکنان تاسیسات گردشگری پرداخت نشده است
با گذشت ۱۰ ماه از سال؛

بیمه بیکاری به کارکنان تاسیسات گردشگری پرداخت نشده است

اردبیل- بذری، بازرس هیئت مدیره جامعه هتل‌داران ایران گفت: علیرغم گذشت ۱۰ ماه از سال، عدم برقراری و پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان تاسیسات گردشگری مشکل دیگری است که با آن روبرو هستیم.

جعفر بذری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فعالان و سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری از اولین روزهای شیوع کرونا در کشور در کنار دولت و با آن همگام و هم‌مسیر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری غریبانه‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند، بیان کرد: فعالان گردشگری این روزها را در حالی سپری می کنند که کسب و کارشان را از دست داده‌اند و محل ارتزاق و امرار معاششان تعطیل است و به واسطه شیوع کرونا و وضعیت بد اقتصادی ۱۵ ماه است که ریالی درآمد نداشته‌اند و به صراحت می گویم که گردشگری در کشور غریب و ناتنی است.

انتقاد از نگاه‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای به صنعت گردشگری
بذری کرونا را فقط بخشی از مشکلات صنعت گردشگری دانست و افزود: نگاه‌های جزیره‌ای و سلیقه‌ای به صنعت گردشگری از طرف برخی دست اندرکاران آزار دهنده است و سفر هراسی نتیجه ای جز تباهی و از بین رفتن زیر ساخت‌ها و بیکار شدن کامل شاغلین در این صنعت را به دنبال نخواهد داشت.

بازرس جامعه هتلداران ایران گفت: ما در راستای حفظ سلامت عمومی هموطنان‌مان، اولین گروه شغلی در کشور بودیم که بدون هیچ اجباری، کسب و کار خود را تعطیل کردیم. انتظار می‌رود همان‌طور که صنعت گردشگری در کنار بخش دولت بوده و حمایت کرده، بخش دولتی هم این صنعت را دریابد و حمایت کند.

رئیس جامعه هتل‌داران اردبیل بیان کرد: با پیگیری‌های شخص استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری در سطح استان و وزیر و معاون گردشگری وزارتخانه در سطح ملی، مصوباتی در ستاد ملی کرونا تصویب و جهت اجرا ابلاغ شد اما نه تنها بعضی ادارات مصوبات را اجرا نمی‌کنند بلکه افرادی حتی این مصوبات را منکر می‌شوند.

وی افزود: متاسفانه رفتارهایی که با فعالان گردشگری می‌شود به این معناست که مصوبات ابلاغ‌شده اعتبار چندانی ندارند و فانتزی و صوری‌اند.

بذری به فرابخشی بودن صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تا زمانی که سازمان‌های مرتبط به کمک وزارت گردشگری نیایند و نگاه‌های خود را به صنعت گردشگری تغییر ندهند، مشکلات موجود برطرف نخواهد شد و حتی با پایان کرونا هم باقی خواهد بود.

وی با گلایه از عدم اجرای برنامه برای سفرهای هوشمند، بیان کرد: سفر هراسی و عدم اجرای دقیق برنامه سفرهای هوشمند باعث تعطیلی صنعت گردشگری و تبعاتی همچون تعدیل نیروها، مستهلک شدن سرمایه‌ها و بی‌رغبتی فعالان برای ادامه کار در این صنعت شده و کار را به جایی رسانده است که بسیاری از همکاران تقاضای تغییر کاربری تاسیسات گردشگری را دارند.

محرومیت فعالان گردشگری از تسهیلات کرونایی 
رئیس جامعه هتل‌داران اردبیل در مورد موانع و مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات فعالان گردشگری هم گفت: نبود دسترسی به سامانه‌ دریافت تسهیلات در استان‌ها باعث شده است تا اکثریت همکاران‌مان نتوانند از تسهیلات کرونایی به نحو احسن استفاده کنند.

وی ادامه داد: علیرغم گذشت ۱۰ ماه از سال، عدم برقراری و پرداخت بیمه بیکاری به کارکنان تاسیسات گردشگری مشکل دیگری است که با آن روبرو هستیم.

بذری تصریح کرد: همکاری نکردن بانک‌ها در استمهال بازپرداخت تسهیلاتی که قبل از کرونا دریافت شده بود، در حال حاضر مشکلات همکاران‌مان را چندین برابر کرده است.

بذری لزوم پرداخت کمک از محل منابع کمک‌های فنی واعتباری جهت تجهیز ونوسازی هتل‌ها و مراکز اقامتی، گنجاندن ردیف حمایتی بلاعوض برای حمایت از تاسیسات گردشگری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، اخذ احکام مورد نیاز در برنامه هفتم توسعه با پیگیری از طریق دولت و مجلس و جلب نظر مجمع نمایندگان استان، اخذ مصوبات جدید حمایتی از ستاد ملی کرونا در رابطه با حمایت‌های مالیاتی، بیمه‌ای و در خصوص بخشودگی و تخفیف هزینه حامل‌های انرژی، برقراری حمایت‌ها حداقل تا پایان سال ۱۴۰۰ و تعیین تکلیف عدم فک رهن ضمانتنامه‌های بانکی تسهیلات تسویه شده با استفاده از تبصره ۳۵ لایحه بودجه ۱۳۹۵ وسال‌های بعد را از شاخص ترین درخواست‌های فعالان گردشگری برشمرد و خواستار رسیدگی مقام‌ها و مسئولان ذی‌ربط در این ارتباط شد.

کد خبر: ۶۸٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha