۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
ممنوعیت فعالیت صیادان اروندکناری با وجود مشترک بودن صیدگاه با عراق و کویت
نماینده مردم آبادان در مجلس مطرح کرد:

ممنوعیت فعالیت صیادان اروندکناری با وجود مشترک بودن صیدگاه با عراق و کویت

آبادان- محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از فعالیت صیادان ایرانی در حالی بوده که صیدگاه اروندرود یک صیدگاه مشترک بین سه کشور ایران، عراق و کویت است.

سیدمجتبی محفوظی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ممنوعیت فعالیت برای صیادان ایرانی در حالی است که صیدگاه اروندرود یک صیدگاه مشترک بین سه کشور ایران، عراق و کویت بوده و با این وجود از فعالیت صیادان عزیز جلوگیری شده است.

وی توضیح داد: چنانچه صیادان اروندکناری از صید محروم شوند، اما صیادان عراقی و کویتی به راحتی با ورود به این صیدگاه مشترک اقدام به صید ماهی کنند به صیادان اروندکناری ظلم شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئولان شیلات می‌توانند با رها سازی بچه ماهی در این صیدگاه ذخایر آبزیان را حفظ کنند.

محفوظی در ادامه سخنان به دلایل مسئولان شیلات برای جلوگیری از فعالیت های صیادی اشاره کرد و گفت: مسئولان شیلات به دلیل حفظ ذخایر آبزیان از فعالیت قایق‌ها و لنج‌های صیادی در این منطقه جلوگیری می‌کنند.

وی ادامه: صید ترال باعث از بین رفتن ذخایر آبزیان می‌شود و صدمات زیادی را به محیط زیست منطقه وارد می‌کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در پایان بر پیگیری مستمر برای رفع مشکلات صیادان تاکید کرد.

لازم به ذکر است، شهر مرزی اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی آبادان قرار دارد؛ این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک است.

کد خبر: ۶۸٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha