۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
قنات های مشهد در انتظار مرمت و تامین اعتبار

قنات های مشهد در انتظار مرمت و تامین اعتبار

مشهد- رئیس آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت:بیش از ۲۰ رشته قنات شهرستان مطالعات جهت احیا و مرمت صورت گرفته که نیازمند مرمت و در انتظار تامین اعتبار است.

مهدی ابریشمی در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه شهرستان مشهد دارای ۳۲۶ رشته قنات دایر  است افزود: در حال حاضر اعتبار دو رشته قنات تامین و این قنات ها در حال مرمت و بازسازی هستند.

وی با بیان اینکه زنده ماندن قنوات از اهمیت بالایی برخوردار است و می طلبد که برای تثبیت وضعیت آنها و جلوگیری در هدررفت و یا نقصان آب مراقبت های دائمی صورت بگیرد ادامه داد: در این راستا باید در نگهداری و احیای آن تمامی توان و ظرفیت را به طور بهینه به کار گرفت.

رئیس آب و خاک جهاد کشاورزی شهرستان مشهدخاطرنشان کرد: قناتها از منابع پایدار آب کشاورزی هستند که در سال های اخیر به سبب کاهش  بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی دبی آب آنها  کم  شده است.

وی افزود:  اعتبارات ملی قنوات به مبلغ ۳ میلیارد ریال میلیون ریال شامل دو رشته قنات «فرزنی» در بخش احمد آباد و «حسین آباد گرینه» در بخش رضویه هر کدام به مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال از محل صندوق حمایت از توسعه کشاورزی است که انعقاد انجام و به صندوق ارسال شده است.

کد خبر: ۶۸٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha