۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
آمادگی ایران برای افزایش تولید نفت به میزان پیش از تحریم
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عنوان کرد

آمادگی ایران برای افزایش تولید نفت به میزان پیش از تحریم

محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از آمادگی این شرکت برای توقف کاهش تولید تکلیفی نفت و افزایش تولید به میزان پیش از تحریم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، احمد محمدی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از ظرفیت تولید نفت در کشور در مناطق نفت‌خیز جنوب است، گفت: با توجه به هدف‌گذاری دولت برای افزایش صادرات نفت و میعانات گازی طی سال ۱۴۰۰، سهم بزرگی از نفتی که قرار است تولید و صادر شود، در مناطق نفت‌خیز جنوب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اینکه در هر بازه زمانی مد نظر شرکت ملی نفت ایران، آماده توقف کاهش تکلیفی تولید نفت و بازگشت به سطح تولید پیش از تحریم‌ها هستیم، افزود: آمادگی بازگشت تولید نفت در این شرکت تا آنجاست که در یک روز می‌توانیم تولید نفت را به حدود ۹۵ درصد تولید پیش از تحریم‌ها برسانیم.

وی با تأکید بر اینکه این شرکت علاوه بر طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت که هفته گذشته به امضا رسید، طرح‌های دیگری نیز برای حفظ سطح تولید دارد، ادامه داد: افزون‌بر این طرح‌ها، پروژه‌هایی به صورت برنامه‌های مالی و عملیاتی سالیانه داریم که پیگیری می‌شود و شامل بخش‌های سطح الارضی و تحت الارضی مانند عملیات چاه‌ها، تاسیسات و خط لوله است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های متعدد سالانه و روزانه در این طرح تعریف شده است، گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر آنکه از کاهش تولید جلوگیری می‌شود، سطح و توان تولید مناطق نفت‌خیز را بالا می‌بریم، تا اهداف وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران را در دوره زمانی مورد نظر فعال کنیم.

کد خبر: ۶۸٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha