۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
تاثیر مخرّب سیاست های دولت بر اقتصاد کشور
کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد

تاثیر مخرّب سیاست های دولت بر اقتصاد کشور

راغفر، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ناهنجاری های سیاست های دولت در افزایش قیمت ارز، دهه ها با اقتصاد کشور همراه خواهد بود حتی با این فرض که قیمت ارز به سرعت کاهش پیدا کند.

 به گزارش بازار، حسین راغفر، اقتصاددان کشورمان، درباره اظهارات اخیر رئیس حمهور مبنی بر کاهش قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان و عدم بهره مندی وی از مشاوره های کارشناسان اظهار داشت: رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور است و انتظار می رود مسائل از طریق کارشناسان به ایشان منتقل شود اما به نظر می رسد مواضع شخصی رئیس جمهور هم بی تاثیر نیست. گلایه های کارشناسان و مشاوران اقتصادی ایشان طی این دو دوره نشان از رای خاص و شخصی ایشان و بی توجهی به نظرات کارشناسان دارد.

وی افزود: از دیماه ۹۶ تا کنون افزایش قیمت ارز بر اساس تمامی تصمیمات اتخاذشده دولت اتفاق افتاده است و هدف آن هم تامین کسری بودجه دولت بوده است که هزینه های هنگفتی را بر اقتصاد و معیشت مردم تحمیل کرده است. ناهنجاری های سیاست های دولت در افزایش قیمت ارز، دهه ها با اقتصاد کشور همراه خواهد بود حتی با این فرض که قیمت ارز به سرعت کاهش پیدا کند.

اقتصاددان کشورمان درباره دلایل اظهارات اخیر رئیس جمهور گفت: مجلس یازدهم به دنبال کاهش قیمت ارز است و اینکه چگونه می تواند قسمتی از منابع بودجه را با کاهش فروش نفت از ۲ میلیون و ۳۰۰هزار بشکه به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه تامین کند. نمایندگان می خواهند نرخ ارز را در حدی تامین کنند که بسیار کمتر از نرخ کنونی باشد و اینکه بتواند کسری بودجه را هم تامین کند.

راغفر با اشاره به اینکه دولت احساس می کند در حال واگذاری زمین بازی به مجلس است گفت: به همین دلیل است که رئیس جمهور پیش دستی کرده و اعلام کرده دلار را به ۱۵ هزار تومان خواهد رساند.

وی درباره درز اطلاعات درون سیستمی و سوء استفاده های اقتصادی گفت: استفاده از اطلاعات درون سیستم سوء استفاده های بزرگ و مکرری طی سه دهه گذشته صورت گرفته است. گروه هایی با توجه به بازی دولت با قیمت ارز در راستای تامین کسری بودجه با خرید ارز و سکه توانستند سود زیادی را از جیب مردم کسب کنند که آثار سوء آن هم قابل مشاهده است.

اقتصاددان کشورمان در ادامه گفت: به عنوان مثال در صنعت فولاد مبالغ زیادی به جیب واسطه ها و دلالان رفته است. مادامی که با این افراد توسط سیسیتم قضایی برخورد نشود، افشای اطلاعات هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی کند در عین اینکه علائم اقدامات مشابهی را هم به افراد خاطی می دهد و هزینه این مبالغ از جیب مردم پرداخت می شود.

کد خبر: ۶۸٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha