۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
خانه های مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی بازسازی می‌شوند
استاندار آذربایجان غربی:

خانه های مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی بازسازی می‌شوند

ارومیه - استاندار آذربایجان غربی از تلاش برای بازسازی خانه‌های تخریب شده و احداث واحدهای جدید در مناطق زلزله زده استان تا شهریور سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری قبل از ظهر چهارشنبه در دیدار با مشاور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: اماکن روستایی در ۲۰ کیلومتری نوار مرزی آذربایجان غربی از محل فروش سهمیه سوخت مرزنشینان بیمه حوادث شده اند که این امر مشکلات ناشی از زلزله را کاسته است.

وی ادامه داد: با این جبران خسارت از سوی بیمه و از سوی دیگر وام چهار درصدی که برای بازسازی به زلزله زدگان داده می شود و از سوی دیگر کمک نهادهای مختلف در تامین مصالح، امیدواریم در نیمه اول سال آینده احداث واحدهای جدید تمام شود.

شهریاری با بیان اینکه امیدواریم تا شهریور ماه سال آینده بازسازی خانه های تخریب شده و خسارت دیده به اتمام برسد، گفت: تلاش های لازم از سوی مسئولان و مردم برای کاستن آلام زلزله زدگان بسیج شده است.

وی ادامه داد: اقدامات امدادی از قبیل توزیع چادر،پتو و وسائل گرمایشی و اسکان اضطراری در مراحل نهایی قرار دارد.

استاندار آذربایجان غربی این زلزله را بدون هیچگونه فوتی دانست و گفت: اما با این وجود خسارت زیادی به ابنیه و احشام روستاییان وارد شده است.

شهریاری از پیشنهاد خود برای بیمه تمامی خانه‌های روستایی در سطح کشور خبر داد و گفت: در این راستا پیشنهاد بیمه مشارکتی با آورده اندک روستائیان را ارائه داده ایم تا هفت میلیون واحد مسکونی روستایی که هر سال بر اثر حوادث گوناگون دچار خسارت می شوند، بیمه شده و مردم کمتر دچار خسران شوند.

کد خبر: ۶٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha