۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
۱۰۰ سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانه در منطقه سرو ارومیه اعلام آمادگی کرده‌اند
استاندار آذربایجان غربی:

۱۰۰ سرمایه‌گذار برای ایجاد کارخانه در منطقه سرو ارومیه اعلام آمادگی کرده‌اند

ارومیه- شهریاری، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های نهفته استان برای ایجاد منطقه آزاد یا ویژه اقتصادی، از اعلام آمادگی ۱۰۰ سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه در منطقه سرو ارومیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی شهریاری صبح یکشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت منطقه ویژه اقتصادی سرو، با بیان اینکه این استان به سبب هم‌مرزی با ۳ کشور، ارتباطات بین‌المللی و دروازه ارتباطی با اروپا مستعد سرمایه‌گذاری بیش‌ از پیش است، اظهار کرد: متأسفانه برخی از زیرساخت‌های این منطقه به خوبی فراهم و جایگذاری نشده است.

وی با اشاره به مهاجرت معکوس منطقه سرو، ابراز داشت: نبود زیرساخت‌های آموزشی، عدم وجود راه‌های ارتباطی مناسب در ایام سخت سال و نبود خدمات رفاهی و آسایشی لازم دلیلی بر مهاجرت معکوس از منطقه است که با اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه استان به سبب هم‌مرزی با سه کشور، ارتباطات بین‌المللی با این کشورها و دروازه ارتباطی با اروپا مستعد سرمایه‌گذاری بیش‌از پیش است، افزود: همچنین بیش از ۱۰۰ سرمایه‌گذار پیشنهاد ایجاد کارخانه و سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سرو را ارائه داده‌اند که نشان از ظرفیت منطقه بوده و می‌تواند چرخه اقتصادی خوبی برای آذربایجان غربی و حتی کشور ایجاد کند.

وی ضمن انتقاد از انتخاب بی‌دلیل بسیاری از مناطق کشور به‌عنوان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دارای استعدادهای زیادی است که نظیر آن را نمی‌توان در سطح کشور یافت. بنابراین با تسریع در ایجاد چنین منطقه‌ای می‌توان سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را جذب کرد.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: انتخاب اکثر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بدون کارشناسی صورت گرفته و امروز ثمره‌ مناسبی برای کشور و مردم منطقه ندارند.

وی همچنین ضمن انتقاد از سازمان‌های مربوطه نسبت به انتخاب شهرداری سلماس به‌عنوان متولی منطقه ویژه اقتصادی سلماس، گفت: شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارمندان و هزینه کردهای شهری با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند ازاین‌رو انتظار می‌رود در انتخاب متولی برای مدیریت چنین مناطقی توجه و دقت کافی به‌کار گرفته شود.

کد خبر: ۶۳٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha