۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
داخلی سازی ۹۰ درصدی آب شیرین کن در کشور
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد

داخلی سازی ۹۰ درصدی آب شیرین کن در کشور

جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، از داخلی سازی ۹۰ درصدی دستگاه‌های آب شیرین کن به متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش بازار، حمیدرضا جانباز با بیان اینکه با ساخت ممبِرین (یکی از قطعات مهم با تکنولوژی بالا در دستگاه آب شیرین کن) در ساخت آب شیرین کن خودکفاخواهیم شد افزود: فناوری ساخت این قطعه در سه کشور جهان وجود دارد که ما نیز با همکاری چند شرکت دانش بنیان و برخی دانشگاه‌های کشور، اقدام به ساخت ممبران کرده ایم که با تولید این قطعه در ساخت آب شیرین کن‌ها تا یک سال آینده خود کفا خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه تامین آب مورد نیاز مناطق کم آب از جمله مناطق ساحلی و مرکز فلات ایران به روش نمک زدایی در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد گفت: درحال حاضر ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در روز، به وسیله آب شیرین کن‌ها در کشور تولید می‌شود که این حجم تولید شده به استان‌های خوزستان تا شرق استان سیستان و بلوچستان در نوار ساحلی تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث آب شیرین کن‌ها ادامه داد: درحال حاضر آب شرب مورد نیاز همه جزایر کشور، از آب شیرین کن‌ها تامین می‌شود.

جانباز گفت: انتقال آب به صنایع مستقر در فلات مرکزی ایران از جمله طرح‌های درحال اجرا برای تامین آب با کمک آب شیر ین کن‌ها است که در مسیر انتقال، استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد نیز تامین آب خواهند شد.

وی با اشاره به احداث آب شیرین کن ۱۰۰ هزارمگاواتی در بندرعباس نیز افزود: این واحد تا پایان سال با همه ظرفیت وارد مدار خواهد شدکه حجم زیادی از مشکلات آب شرب شهر بندر عباس را برطرف خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به سرمایه گذاری گروه مپنا برای احداث آب شیرین کن ۳۵ هزارمگاواتی در استان بوشهر اضافه کرد: اگر مشکلی در مسیر احداث این آب شیرین کن بروز نکند سال آینده مرحله نخست این واحد و ۵۰ درصد دیگرش نیز تا قبل از تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد.

جانباز گفت: به منظور رفع کمبود آب شرب منطقه دشتستان و تنگستان در استان بوشهر نیز آب شیرین کن بزرگی در حال احداث است که در قالب قرارداد خرید تضمینی به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: همه تلاش ما در حال حاضر، داخلی سازی همه قطعات آب شیرین کن‌ها با کمک شرکت‌های دانش بنیان است که البته با توجه به وجود فناوری ساخت این تجهیزات در داخل کشور هم اکنون پمپ‌های فشار قوی و الکترو موتورهایی که می‌تواند این پمپ‌ها را راه اندازی کند در داخل کشور بومی سازی شده است.

کد خبر: ۶۸٬۰۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha