۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
۳ هزار تعاونی در یزد فعالیت می کنند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

۳ هزار تعاونی در یزد فعالیت می کنند

یزد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه سه هزار تعاونی در استان یزد فعالیت می‌کنند، گفت: ۵۵درصد تعاونی‌های استان یزد در حوزه خدمات مشغول فعالیت هستند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عماد تشکری با بیان اینکه در استان یزد شش هزار و ۲۰۳ تعاونی وجود دارد، گفت: بیش از صد هزار نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند و این شرکت برای نزدیک به ۵۴ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه بیش از سه هزار تعاونی فعال در استان داریم، اضافه کرد: شرکت‌های تعاونی کارکردهای مختلفی بعد از انقلاب داشته‌اند برای نمونه، تعاونی‌های توزیع که در زمان جنگ نقش پخش مواد غذایی و... را در جامعه بر عهده داشتند، بسیار موفق عمل کردند.

وی گفت: در استان از ابتدا تاکنون ۲۸ اتحادیه تعاونی تشکیل شده که از این تعداد ۱۶ اتحادیه فعال است.

فعالیت ۵۵درصد تعاونی‌های یزد در حوزه خدمات
تشکری با اشاره به اینکه اقتصاد جهان تا سال ۲۰۴۰ به سمت خدمات می‌رود، تأکید کرد: بیش از ۵۵ درصد از تعاونی‌های استان در حوزه خدمات، ۳۵ درصد در بخش تولید، ۱۰ درصد کشاورزی و مابقی در بخش‌های دیگر فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تأکید بر اینکه برای تحقق ۲۵درصدی سهم اقتصاد کشور در بخش تعاون نیاز به بازنگری در قوانین، اصلاح و روزآمد کردن آن و همچنین گسترش زیرساخت‌های اداری است، بیان کرد: بعد از ابلاغ اصل ۴۴ اتفاقات خوبی در تعاون افتاد ولی پاره‌ای از مشکلات در حوزه تعاون به دلیل عدم اطلاع‌رسانی مناسب و اشرافیت به قوانین موجود است.

وی تصریح کرد: در اصل ۴۴ تعاونی‌های فراگیر تعریف شده‌اند که ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها باید از سه دهک پایین جامعه باشند و هدف از این کار، کاهش شکاف اجتماعی موجود در کشور با توانمندسازی از طریق تعاونی‌های فراگیر است.

کد خبر: ۶۸٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha