۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸
بایدن با بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ امریکا دست به گریبان است
نشنال عنوان کرد:

بایدن با بزرگترین بحران اقتصادی تاریخ امریکا دست به گریبان است

آیا بایدن ساعات کافی در روز برای درمان آمریکای دچار اختلاف شده خواهد داشت؟

بازار؛ گروه بین الملل: پایگاه خبری نشنال اخیرا مقاله ای با قلم «گلدفارب  مایکل» با عنوان «بایدن و آمریکای دچار اختلاف و شکاف» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

بایدن پس از شروع کار خود به عنوان رئیس جمهور با بزرگترین بحران در تاریخ امریکا پس از انتخاب فرانکلین روزولت در سال ۱۹۳۲، مواجه خواهد بود.

روزولت بافروپاشی اقتصاد و نظام بانکی مواجه شد و نرخ بیکاری در شروع دولت او ۲۵ درصد بود. بایدن با اقتصاد تحت خطر قرار گرفته و حداقل ۳۰ میلیون بیکار حاصل از کرونا و نه بحران بانکی، مواجه است.

او پیش از اقدام برای حل بحران اقتصادی، باید با کشوری قرار گرفته بر لبه سرکوب های خشونت بار سیاسی  مواجه شود. حمله هفته گذشته به کنگره انقلاب یا شورش نبود، ولی نشان داد که به آسانی می توان از اوباش برای جلوگیری از فعالیت های دولت استفاده کرد.  

روشن است که ترامپ می تواند حتی پس از شروع دولت بایدن، نفوذ گسترده ای را بر سیاست امریکا اعمال کند. او گفته است در مراسم تحلیف شرکت نخواهد کرد و این غیبت او نشان خواهد داد که امریکا تا چه اندازه دچار تفرقه شده است.

از هنگام جنگ های داخلی در امریکا، مراسم انتقال دولت بیانگر اتحاد میان مردم با وجود اختلافات سیاسی بوده است. مراسم تحلیف آتی نشان می دهد که چه تعداد هنجارها در چهارسال گذشته کنار گذاشته شده اند.

لزوم اقدام فوری برای مهار کرونا و ارائه بسته اقتصادی برای کمک به مردم  اقدامی زمان بر است. همچنین اعضای کابینه و مقامات ارشد دولت بایدن که حدود ۱۴۰۰ نفر هستند، باید از سوی سنا تائید شوند و این به معنای استماع و رای گیری در سنای تقسیم شده میان جمهوری خواهان و دمکرات هاست.

اگر قرار است یک نکته در تلاش بایدن برای سامان دادن شرایط داخلی به نفع او باشد، همانا تجربه اوست. او همچنین باید مسیر سیایت خارجی را از رویکرد افراطی ترامپ به مسیرسنتی آن بازگرداند.

یکی از مهم ترین اقدامات بایدن بازگشت به برجام است. او ویلیام برنز را برای مدیریت سیا پیشنهاد کرده که مذاکره کننده ارشد امریکا در برجام و دارای ۳۳ سال سابقه در وزارت خارجه است.

بایدن همچنین باید خسارات وارده به روابط امریکا با متحدان اروپایی را جبران کند. بایدن برای اجرای سیاست های خود و هدایت جامعه و دولت امریکا به مسیر بهتر، به زمان زیادی نیاز دارد. آیا ساعات بیداری کافی برای او در رسیدن به این اهداف وجود خواهد داشت؟

کد خبر: ۶۸٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha