۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
معامله مشروط داروهای  هندی با انرژی امریکایی
ترامپ و طرفدار هندی اش درباره چه تفاهم کردند؟

معامله مشروط داروهای هندی با انرژی امریکایی

رئیس جمهور امریکا و نخست وزیر هند در تور دوروزه ترامپ از این کشور قول داده اند که به محض اینکه دو طرف درگیر مذاکرات مثبت در رابطه با موضوعات تجاری شوند، یک توافقنامه تجاری جامع امضا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، مودی در بیانیه مشترک خود با ترامپ اظهار کرد که وزیران تجاری ما مذاکرات مثبتی در مورد تجارت داشته اند. هر دو تصمیم گرفتیم تیم های ما شکل قانونی به این مذاکرات تجاری بدهند. ما همچنین توافق کردیم مذاکرات مربوط به یک تجارت بزرگ را آغاز کنیم.

در تور دوروزه ترامپ، این دو رهبر مذاکرات رسمی درباره موضوعاتی چون روابط اقتصادی، تجارت و انرژی و همچنین موضوعات امنیتی برگزار کردند. در این جلسه دو تفاهم نامه در رابطه با سلامت روان و ایمنی محصولات پزشکی و توافق نامه همکاری بین اکسون موبیل( شرکت نفت و گاز چند ملیتی امریکا) و بخش انرژی هند برگزار شد.

پیش از آغاز سفر این مرد امریکایی به هند پیش بینی می شد که توافقنامه تجاری میان دو کشور انجام شود اما واشنگتن و دهلی نتوانستند به توافقی برسند. ترامپ اعلام کرد که در طول این دیدار به امضای این قرار داد تن نخواهد داد و هدفش برای امضای قرارداد بزرگتر بعد از انتخابات است ، اما بعدا خاطرنشان کرد که دو طرف در حال پیشرفت فوق العاده ای هستند.

وی همچنین در روز سه شنبه اظهار کرد که نسبت به امضای این قرارداد خوش بین است و این قرار داد برای دو کشور از اهمیت بالایی بر خوردار است.

ترامپ در ادامه گفته  از زمان تصدی مقام ریاست جمهوری، صادرات ایالات متحده به هند تقریباً 60 درصد و صادرات محصولات انرژی آمریکایی 500 درصد رشد داشته است.

 در روز دوشنبه دو طرف در مراحل اولیه بحث این توافقنامه بودند که در همان جا ترامپ این اطمینان  را برای امضای این معامله تا پایان سال جاری داد در حالی که همتای هندی وی او را مذاکره کننده خیلی سختی دانست.

ترامپ برای تقویت صادرات و کاهش کسری تجاری ایالات متحده و هند در دهلی نو  دستور پایین آوردن تعرفه محصولات آمریکایی را صادر کرده است.

 تنش های دو کشور در سال گذشته زمانی که ایالات متحده هند را از سیستم عمومی ترجیحی خود (GSP) خارج کرد ( مکانیسمی که امتیازات تجاری کلیدی برای برخی کالاهای هندی را به این کشور اعطا می کرد) به اوج خود رسید. در حالی که این تصمیم به منظور ترغیب هندوستان به پرداخت مالیات بر کالاهای آمریکایی بود ، این کار دوباره عقب افتاد و در نتیجه تعدادی از تعرفه های تلافی جویانه برای ده ها هزار محصول آمریکایی به وجود آمد.

کد خبر: ۶٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha