۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کاهش ۶۰ درصدی مسافرت هوایی در سال ۲۰۲۰
تاثیر کرونا بر صنعت حمل و نقل هوایی جهان

کاهش ۶۰ درصدی مسافرت هوایی در سال ۲۰۲۰

سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی اعلام کرد در سال ۲۰۲۰، کاهش تعداد مسافران در پروازهای داخلی به ۵۰ درصد رسید و کاهش پروازهای بین المللی برابر با ۷۴ درصد بود.

 ­به گزارش بازار، سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی وابسته به سازمان ملل متحد اعلام کرد همه گیری ویروس کرونا موجب سقوط ۶۰ درصدی شمار مسافران شرکت‌های هواپیمایی در جهان در سال ۲۰۲۰ شده است و چشم انداز کوتاه مدت همچنان تیره و تار است.

سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با محدودیت‌های سفر در سراسر جهان به منظور مهار همه گیری، شمار مسافران در سال ۲۰۲۰ به ۱.۸ میلیارد نفر رسید که برابر با سطح سال ۲۰۰۳ است و با رقم ۴.۵ میلیارد نفری سال ۲۰۱۹ فاصله زیادی دارد.

سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی مستقر در مونترال هشدار داد کاهش تقاضا برای سه ماهه نخست سال جاری هم ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است تشدید شود.

در سال ۲۰۲۰، کاهش تعداد مسافران در پروازهای داخلی به ۵۰ درصد رسید، اما کاهش در مورد پروازهای بین المللی برابر با ۷۴ درصد بود.

در نتیجه این کاهش شرکت‌های هواپیمایی در مجموع زیان مالی ۳۷۰ میلیارد دلاری را ثبت کردند.

فرودگاه‌ها و شرکت‌های ارائه دهندگان خدمات ناوبری هم به ترتیب زیان مالی ۱۱۵ و ۱۳ میلیارد دلاری داشتند. بنابر اعلام سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی، این اوضاع، اعتبار مالی این صنعت را زیر سوال می‌برد و میلیون‌ها فرصت شغلی را در جهان تهدید می‌کند.

صنعت گردشگری جهانی نیز به شدت متضرر شده است، زیرا نیمی از گردشگران برای رسیدن به مقصد از حمل و نقل هوایی استفاده می‌کنند. بنابر اعلام سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی احیای صنعت هوانوردی از سه ماهه دوم سال و به شرایط موفقیت آمیز بودن واکسیناسیون که در کشورهای ثروتمند آغاز شده است امکان پذیر خواهد بود.

بسیاری از دولت‌ها هم به شرکت‌های هواپیمایی کمک مالی کرده اند. سقوط این صنعت از ژانویه سال ۲۰۲۰ آغاز شد، اما در برخی کشورها محدود شد. اواخر مارس با شیوع ویروس کرونای جدید، این صنعت تقریبا در سراسر جهان متوقف شد.

در ماه آوریل شمار مسافران در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۹۲ درصد کاهش یافت. حمل و نقل به تدریج از تابستان در کشورهای شمالی از سرگرفته شد، اما از ماه سپتامبر با از راه رسیدن موج دوم همه گیری و اعمال دوباره محدودیت‌ها بار دیگر کاهش یافت.

سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی همچنین اعلام کرد پروازهای داخلی در مقایسه با پروازهای بین المللی به ویژه در چین و روسیه بسیار بهتر در برابر محدودیت‌ها مقاومت کرده اند. در این کشورها شمار مسافران به همان سطح قبل از همه گیری بازگشته است.

کد خبر: ۶۷٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha