۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی در آذربایجان شرقی بومی‌سازی شد
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

۷۰ میلیون دلار ماشین آلات وارداتی در آذربایجان شرقی بومی‌سازی شد

تبریز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۷۰ میلیون دلار ماشین آلات، قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی که در سالهای گذشته وارد می شد در این استان بومی‌سازی شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده اظهار کرد: ساخت موتورهای دیزلی در شرکت ایدم و چرخشگر تبریز از جمله این بومی سازی ها در آذربایجان شرقی است.

وی افزود: ثبت توانمندی های بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی استان در سایت توانیران و معرفی بیش از یکهزار محصول ظرفیت های فراوان بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی را به خوبی نشان می دهد.

امین زاده با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دایمی توسعه و تعمیق ساخت داخل و اعلام نیازهای واحدهای تولیدی در محل سازمان و کسب رتبه اول آذربایجان شرقی در تحقق اهداف برنامه های جهش تولید در بین استان ها، گفت: عقد قرارداد انتقال طرح آب خلیج فارس توسط شرکت پمپیران و بومی سازی محصول انحصاری پمپ با ۲ ورودی با توان۱۴۰ بارفشار از دیگر ظرفیت های بخش تولید در آذربایجان شرقی است.

وی از پایش و رصد سرمایه گذاری بیش از یکهزار و ۹۰۰ طرح در دست اجرا در استان خبر داد و افزود: حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده طرح های در دست اجرای استان ۲۰هزار میلیارد تومان با پیش بینی ۵۲ هزار فرصت شغلی است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تشکیل کمیته پایش در شهرستان ها و رفع موانع و تکمیل و راه اندازی طرح های بالای ۶۰ درصد و هدف گذاری راه اندازی حداقل ۵۰۰ طرح نیمه تمام در آذربایجان شرقی، راه اندازی ۴۹۰ طرح ایجادی و توسعه ای در استان در ۹ماهه سال جهش تولید از اقداماتی است که در توسعه اشتغال و تولید بسیار موثر خواهد بود.

امین زاده ادامه داد: پیگیری عدم توقف سرمایه گذاری های انجام شده با  تمدید و درج گزارش پیشرفت فیزیکی ۴۰۰ طرح در ۹ماهه امسال از جمله اقدامات توسعه ای در آذربایجان شرقی است.

کد خبر: ۶۷٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha