۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
صدور مجوز فعالیت ۹ کشتارگاه مرغ و طیور در استان همدان
مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان خبر داد:

صدور مجوز فعالیت ۹ کشتارگاه مرغ و طیور در استان همدان

همدان - قراگوزلو، مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان همدان گفت: در حال حاضر ۹ کشتارگاه مرغ و طیور در استان همدان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۶ کشتارگاه فعال است.

علیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سه رتبه بندی در کشتار مرغ نامگذاری و درجه‌بندی شده است؛ اظهار کرد: در گرید B تخلیه امعاء و احشاء به صورت دستی و با چیلر آبی و در گرید A تخلیه امعاء و احشاء با دستگاه و به صورت مکانیزه و با چیلر آبی انجام می شود که منجر به افت ۳۲ درصدی لاشه خواهد شد.

قراگوزلو بابیان اینکه گرید A پلاس نیز تخلیه اتوماتیک و چیلر هوایی است که تنها یک کشتارگاه در ایران با این گرید کشتار انجام می‌دهد، گفت: به زوری کشتار با این درجه در همدان فعال خواهد شد.

وی یادآور شد: رتبه‌بندی‌های گرید B رنگ قرمز، گرید A به رنگ آبی و گرید A پلاس به رنگ سبز در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مرغ سایز برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مقرون به صرفه است

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه وزن مرغ سایز بین یک کیلو و ۲۰۰ گرم تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم در نظر گرفته شده که درگرید A و A پلاس این وزن رعایت می‌شود؛ ادامه داد: مرغ سایز برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مقرون به صرفه است.

وی با تأکید بر اینکه وزن مد نظر مرغ سایز تا ۴۰ روزگی مرغ حاصل می‌شود، اضافه کرد: تا سن مشخصی عضلات رشد می‌کنند و حجیم می‌شود اما از یک سنی به بعد خوراک به چربی تبدیل می شود و نهاده‌ها در نهایت به چربی تبدیل خواهد شد.

قراگوزلو بر اهمیت تغییر ذائقه مردم به سمت و سوی استفاده از مرغ سایز به ویژه از لحاظ حفظ سلامت تاکید کرد و گفت:در حال حاضر ۹ کشتارگاه مرغ و طیور در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۶ کشتارگاه فعال بوده و از این نظر نیاز همدان برطرف شده است.

کد خبر: ۶۷٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha