۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
۹۰ درصد بازار لوازم یدکی گرگان تحت کنترل است/ چالش نقدینگی پیش روی اصناف
رئیس اتحادیه لوازم یدکی گرگان:

۹۰ درصد بازار لوازم یدکی گرگان تحت کنترل است/ چالش نقدینگی پیش روی اصناف

گرگان- رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات شهرستان گرگان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد بازار تحت کنترل ما است و ممکن است در این بین افرادی سوء استفاده کنند، که مطمئنا جریمه خواهند شد.

حسینعلی بطیاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم اکنون ۲۳ بازرس در سطح شهر همه روزه کار بازرسی از اصناف و اتحادیه لوازم یدکی خودرو را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه اداره کل استاندارد متولی تعیین کیفیت لوازم یدکی است، ابراز کرد: این اداره محصولاتی که فاقد کیفیت و نشان استاندارد است را بر اساس قوانین به تعزیرات معرفی می کند.

بطیاری با اشاره به نحوه قیمت گذاری ها عنوان کرد: قیمت گذاری لوازم یدکی ماشین بر اساس کمیسیون نرخ گذاری در هر استان است؛ بر این اساس خرده فروشی ها ۱۵ درصد بر قیمت اضافه می کنند و ما بقی نیز توافقی قیمت ها را تعیین می کنند.

وی ادامه داد: یکسری از افراد هم که کار توزیع لوازم را بر عهد دارند، حدود ۶ درصد، قیمت ها را افزایش می دهند.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی شهرستان گرگان گفت: نظارت بر بازار توسط بازرسان اصناف با دقت بر اساس برچسب، فاکتور خرید و فروش صورت می گیرد و در این بین ممکن است چندین متخلف نیز وجود داشته باشند، که براساس قانون جریمه خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که واردات استان از کدام کشور صورت می گیرد، اضافه کرد: شهرستان ها معمولا از خارج از کشور ورودی ندارند و عموما از شهرهای بزرگی مانند اصفهان، تهران، تبریز و مشهد لوازم یدکی را وارد استان می کنند.

کبمود قطعات خودرو به دلیل عملکرد ضعیف دولت

بطیاری در ارتباط با کمبود قطعات برخی خودروها، گفت: این مسئله انحصاری بوده و در اختیار خود دولت است، آنها ابتدا ماشین را با کسری قطعه تولید می کنند، اما وقتی می خواهند جبران کنند، نمی توانند و این امر باعث می شود، مردم در بحث خدمات پس از فروش دچار مشکلات زیادی شوند.

وی ادامه : این موضوع هیچ ارتباطی با اصناف ندارد، چرا که افراد مستقیما به نمایندگی دولتی مراجعه می کنند و متاسفانه بیشترین خطا هم در آنجا صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم یدکی شهرستان گرگان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت ها کاهش یافته است ولی آینده آن مشخص نیست، ابراز کرد: فکر نمی کنم قیمت ها تغییر چندانی داشته باشد، چرا که بازار بستگی به تقاضای ارباب رجوع دارد و در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی که مردم درگیر آن هستند، سعی می کنند تا حداکثر استفاده را از قطعاتی که خریداری می کنند، داشته باشند.

بطیاری اضافه کرد: متاسفانه در حال حاضر بازاریان در این حوزه با مشکل نقدینگی روبرو هستند.

وی تعداد مغازه داران لوازم یدکی را در استان حدود ۴۳۰ مغازه عنوان کرد و گفت: از بین این ۴۳۰ مغازه ۲۷۰ نفر دارای جواز کسب هستند و مابقی با مشکلاتی همچون جواز کسب، دارایی و یا درگیری با مالک مغازه روبرو هستند.

بطیاری در آخر گفت: گله و شکایت از بازار زیاد است، ولی من احساس می کنم، در حال حاضر فقط باید سکوت کرد و تلاش می کنیم تا همچنان بر قیمت ها کنترل داشته باشیم.

کد خبر: ۶٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha