۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
بازآفرینی بازار تاریخی اردبیل با مشارکت تجار| قیر سکونتگاه‌های غیررسمی تأمین می‌شود
نائب رئیس مجلس:

بازآفرینی بازار تاریخی اردبیل با مشارکت تجار| قیر سکونتگاه‌های غیررسمی تأمین می‌شود

اردبیل- نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازآفرینی بازار تاریخی اردبیل با مشارکت تجار و کسبه و تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرایی می‌شود.

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سفر یک روزه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری به اردبیل و بازدید از بازار تاریخی این شهر قرار شد عملیات بازآفرینی و بهسازی در این فضای تجاری و اقتصادی با تأمین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز شود.

وی تصریح کرد: این کار با مشارکت بخش خصوصی و نظارت میراث فرهنگی در تأمین مصالح شروع شده و مقرر شد خود کسبه نسبت به تأمین دستمزد و همچنین هزینه های شهرداری اقدام کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی انجام رواق ها و همچنین پوشش سقفی بازار تاریخی اردبیل را اعم از رسته پنبه فروشان، دمیرچی و طلافروشان یادآور شد و گفت: میراث فرهنگی نیز با توجه به ثبت ملی بازار سنتی و تاریخی اردبیل قرار شد بر روند اجرای این پروژه نظارت داشته باشد و در کنار آن مشکل تغییر کاربری در اطراف بازار رفع شود.

نیکزاد افزود: در جلسه ای با حضور معاون وزیر راه تصمیم گرفتیم تا با موافقت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اهالی بازار از سیستم گاز ایمن بهره مند شوند تا جلوی خطرات احتمالی مصرف کپسول و وسایل نفت سوز در فضای بازار گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بازدید از سه محله میراشرف، گلمغان و همچنین عدالت آباد مقرر شد تا پارک اطراف قبرستان میراشرف و همچنین سرای محله در این مناطق با تأمین ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار به انجام برسد که شورا و شهرداری با تأمین این اعتبار بازگشایی محله میراشرف تا امامزاده اطراف این منطقه را انجام خواهند داد.

نیکزاد اضافه کرد: در این سفر در مجموع قرار شد بیش از ۲۵ میلیارد تومان برای طرح های بازآفرینی شهری اختصاص یابد تا زمینه اجرای طرح ها و پروژه های متعدد فراهم آید.

وی از تأمین قیر مورد نیاز برای آسفالت ریزی محلات حاشیه شهر و سکونتگاه های غیررسمی اشاره کرد و ادامه داد: در سالجاری و با مصوبه مجلس قرار شده تا قیر مورد نیاز با تخصیص اعتبار مناسب در بین شهرداری ها توزیع شود که این کار با اولویت تا پایان امسال به مناطق ۱۳گانه اردبیل انجام خواهد شد.

نیکزاد بیان کرد: در رایزنی با استاندار اردبیل مقرر شد تا پایان امسال سفر پنج وزیر از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و ارتباطات و فناوری به استان اردبیل انجام شود تا با تأمین اعتبارات ملی از قبل این سفرها توسعه استان با قوت و قدرت بیشتری به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار پرداخت اعتبارات از سوی شرکت بازآفرینی شهری قرار شد استانداری اردبیل نیز بیش از ۴.۵ میلیارد تومان به اجرای این پروژه ها کمک کنند تا شرایط مناسبی را در توسعه این مناطق شاهد باشیم.

وی در ادامه به موضوع تملک باغ شریعت و همچنین انتقال پادگان ارتش اشاره کرد و گفت: در این زمینه قرار شد با اعمال ماده ۹ ضمن شناسایی مالک باغ شریعت نسبت به تملک و توافق با طرف معامله اقداماتی انجام شود تا به صورت قانونی این کار به پیش برود.

نیکزاد افزود: ما هم دوست داریم که تمامی زمین پادگان ارتش به پارک و فضای عمومی اختصاص پیدا کند اما مقرر شده برای تأمین هزینه های پادگان ۳۵ درصد این فضاها به مسکونی اختصاص پیدا کند تا از این طریق منابع مورد نیاز تأمین شود.

کد خبر: ۶۷٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha