۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
ایران و آذربایجان ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دارند
دستیار ویژه رییس مجلس:

ایران و آذربایجان ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دارند

امیرعبداللهیان، مدیرکل بین‌الملل و دستیار ویژه رییس مجلس گفت: ایران و آذربایجان ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی خود دارند که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بنیاد حسین اف سفیر جمهوری آذربایجان در تهران با حسین امیر عبداللهیان مدیرکل بین‌الملل و دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی آذربایجان در طول مناقشه قره‌­باغ، گفت: این مناقشه پس از گذشت ۳ دهه با حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و برمبنای توافق سیاسی پایان یافت. امیدواریم در سایه پایان این مناقشه، شاهد استقرار صلح و آرامش پایدار در منطقه باشیم.

وی در ادامه این دیدار تقویت همکاری‌های پارلمانی ایران و آذربایجان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد روابط خود را در سطوح مختلف ازجمله روسای مجالس، کمیسیون‌های تخصصی به‌ویژه کمیسیون‌های روابط خارجی و گروه‌های دوستی پارلمانی، با پارلمان آذربایجان توسعه دهد.

امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت گفتگوهای نمایندگان دو کشور و تبادل‌های هیات‌های پارلمانی میان ایران و آذربایجان تاکید کرد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه این دیدار با اشاره به تسهیل و تسریع در همکاری‌های اقتصادی تهران و باکو گفت: ایران و آذربایجان ظرفیت بسیاری برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی خود دارند که باید از آنها به نفع دو ملت استفاده کنیم.

وی در همین راستا افزود: شرکت‌های ایرانی توان فنی و مهندسی بالایی دارند که می‌توانند در زمینه بازسازی قره‌­باغ مشارکت کنند. این همکاری‌های با توجه به بعد مسافت و همسایگی دو کشور مزیت ایران را چند برابر کرده است.

امیرعبداللهیان حضور رژیم صهیونیستی در خاک آذربایجان را در تعارض با صلح و امنیت منطقه خواند.

بنیاد حسین‌­اف سفیر آذربایجان در ایران نیز در ابتدای این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از سخنان مقام معظم رهبری و سایر مقامات ایران در حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان بر ضرورت تقویت همکاری‌های دو کشور دوست و همسایه تاکید کرد.

سفیر آذربایجان در تهران با اشاره به حمایت همیشگی مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان گفت: با توجه به حمایت همه جانبه مجلس شورای اسلامی از روابط دو کشور، امیدواریم گفتگوهای پارلمانی در سطوح مختلف تداوم یافته و تقویت شود.

بنیاد حسین‌­اف در پایان با اشاره به پروژه‌های مشترک ایران و آذربایجان برای تقویت سطح همکاری­های اقتصادی دو کشور گفت: همسایگانی همچون ایران در اولویت ما برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری هستند و با توجه به اسناد امضا شده وتوافقاتی که میان دو کشور وجود دارد، امیدواریم در آینده­ نزدیک شاهد افزایش مبادلات بیشتر فیمابین باشیم.

یادآور می‌شود؛ طرفین در این دیدار درخصوص تحولات منطقه، زمینه‌های همکاری مورد علاقه طرفین و راه‌های ارتقای روابط پارلمانی نیز گفتگو و رایزنی کردند

کد خبر: ۶۷٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha