۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
سهم اعتبارات استان فارس متناسب با تعریف جدید از محرومیت ها افزایش یابد
استاندار فارس:

سهم اعتبارات استان فارس متناسب با تعریف جدید از محرومیت ها افزایش یابد

شیراز- استاندار فارس خواستار افزایش سهم اعتباری فارس با توجه به وسعت، جمعیت و همچنین به روز رسانی تعریف محرومیت‌ها شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی با اشاره به برگزاری نشست مشترک مجمع نمایندگان فارس با معاون اول رئیس جمهور به و ارائه گزارشی از وضعیت استان و پروژه‌های اساسی و کلان، اعلام کرد که در این نشست افزایش سهم اعتباری فارس با توجه به وسعت و جمعیت و همچنین به روز رسانی تعریف محرومیت‌ها مطرح شد.

وی ادامه داد: پیش از این توسعه یافتگی با شاخص‌هایی همچون آب، برق، و گاز و مدارس و بهداشت و درمان سنجیده می‌شد اما به نظر می‌رسد در حال حاضر نیازمند افزوده شدن مولفه‌هایی همچون نرخ بیکاری، میزان بارندگی، آمار افراد با سواد و... هستیم.

استاندار فارس گفت: در این نشست پروژه‌های کلان و اساسی همچون آزادراه شیراز - اصفهان، راه آهن شیراز- بوشهر ، شیراز -گل‌گهر، بزرگراه فیروزآباد به جم و عسلویه و همچنین آزادراه لامرد به پارسیان، ادامه محورهای اتصال استان به استان‌های همجوار مثل راه لار به بستک و همچنین گراش به تنگ چک چک و به سمت بوشهر  و سایر پروژه‌های حائز اهمیت تشریح و رایزنی در خصوص تداوم روند اجرای آنها انجام شد.

رحیمی یادآور شد: نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن حمایت از فعالیت‌های انجام شده توسط تیم مدیریتی استان  و تاکید بر هماهنگی‌هایی که بین نمایندگان و مجموعه مدیریت استان به رایزنی درخصوص حل مشکلات مردم پرداختند.

استاندار فارس از بررسی پروژه‌هایی همچون طرح توسعه شاهچراغ، سدهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، بیمارستان‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، تکمیل خطوط آبرسانی در مناطق مختلف استان در این نشست خبرداد و گفت: مقرر شد مجمع نمایندگان استان و استانداری فارس جمع بندی از وضعیت این پروژه‌ها برای رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و توصیه به وزرا، آماده کرده و به معاون اول رئیس جمهور ارائه دهند.

رحیمی گفت: در این جلسه پیشنهادات نمایندگان و مدیریت ارشد استان فارس در زمینه‌های بورس، ورزش، تامین سنگ آهن برای کارخانه‌های فولاد استان و سایر مباحث مربوط به توسعه فارس ارائه شد که مورد توجه و استقبال معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت و مقرر شد دستورات لازم برای پیشبرد و تسهیل امور از سوی وی داده شود.

استاندار فارس همچنین با اشاره به جلسه خود با معاون بازرگانی وزارت صمت درباره کالاهای اساسی به ویژه روغن و میوه شب عید، افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده مقرر شد تجدید نظری در  سهمیه ابلاغی روغن و مواد خوراکی استان انجام شده و این سهمیه افزایش یابد.

کد خبر: ۶۷٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha