۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
واکنش مدیر عامل توییتر به مسدود شدن توییتر ترامپ؛ ضروری بود اما خوشحال نشدیم

واکنش مدیر عامل توییتر به مسدود شدن توییتر ترامپ؛ ضروری بود اما خوشحال نشدیم

«جک دورسی» مدیر عامل توییتر با انتشار رشته توییتی اعلام کرد که از مسدود کردن حساب توییتر دونالد ترامپ خوشحال نیست اما در ادامه از درست بودن این اقدام صحبت به میان آورده است.

مژده باقری؛ بازار: صفحه ترامپ با ۸۸ میلیون دنبال‌کننده در پی حمله طرفداران وی به کاخ کنگره به صورت دایمی مسدود شد. این موضوع واکنش‌های گسترده و متفاوتی در پی داشت. در حالی که این اقدام از سوی برخی با استقبال همراه شد اما بسیاری از جمله رهبران و مقامات سیاسی کشورهای مختلف به آن واکنش منفی نشان دادند. اکنون مدیرعامل توییتر که تا کنون موضع سکوت را حفظ کرده بود با انتشار رشته توییتی واکنش خود به این مساله را نشان داده است.

 دورسی با عنوان اینکه از مسدود کردن صفحه ترامپ خوشحال نیست افزوده است: «بر اساس هشدارها و اطلاعاتی که از تهدیدات فیزیکی به آنها رسیده ناچار به اتخاذ این تصمیم شده‌ایم که تبعات چشمگیری نیز به همراه داشته است.»

دورسی با اشاره به این نکته که بسته شدن حساب کاربر نتیجه شکست آنها در ترویج بحث‌های سالم است بر لزوم بازنگری در تناقض‌های موجود در خط مشی این شبکه تاکید کرد. او عنوان کرده است شبکه‌های اجتماعی باید در رابطه با سیاست‌های تعدیل محتوا شفافیت بیشتری به خرج دهند.

دورسی تاکید کرده که مسدود شدن ترامپ در سایت‌های مختلف اقدامی هماهنگ شده نبوده  و در پاسخ به اسندلال مخالفان ترامپ که معتقدند بستن صفحه توییتر ترامپ ناقض آزادی بیان نیست و رییس جمهور می‌تواند از پلتفرم‌های دیگر استفاده کند. گفته است: «مسدود شدن دومینو وار ترامپ در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و حتی یوتیوب نشان می‌دهد که این استدلال چندان درست نیست و چنین اقداماتی می‌تواند به آزادی بیان و اینترنت باز جهانی لطمه بزند. »

کد خبر: ۶۷٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha