۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
فقدان زمین مسکن مشکل بسیاری از شهرهای استان سمنان است
استاندار سمنان:

فقدان زمین مسکن مشکل بسیاری از شهرهای استان سمنان است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه فقدان زمین مسکن مشکل بسیاری از شهرهای استان است، گفت: بخشی از اراضی در شهرها مشکل تملک دارند و بخشی از شهرهای دیگر ما مانند سرخه اصلا زمینی برای ساخت خانه ندارند.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان سمنان به میزبانی استانداری و با حضور علی اسلامی وزیر راه و شهرسازی کابینه دوازدهم، با بیان اینکه مشکل استان در زمینه خانه و مسکن، زمین است، تاکید کرد: شهرستانی مانند سرخه هیچ زمینی برای توسعه شهری ندارد.

وی با بیان اینکه برای تأمین زمین باید به سراغ تغییر کاربری‌ها رفت، افزود: تأمین زمین می‌تواند علاوه بر مسکن و توسعه شهری به تأمین زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری و فضای سبز و… کمک شایانی کند.

استاندار سمنان با بیان اینکه برای تأمین مسکن در سطح استان متأسفانه تملک کاربری‌ها مشکل‌زا است، تاکید کرد: مجتمع فرهنگی سرخه که در دست ساختمان است هنوز مشکل تملک زمین دارد و این مشت نمونه خروار مشکلات استان است.

آشناگر در دیگر بخش سخنان خود، گفت: از کاری که در استان برای پروژه‌های راهسازی مانند سمنان- فیروزکوه و حرم تا حرم شده نسبتاً راضی هستیم اما در بخشی که خارج از استان است، کار به مشکل بر می خورد.

وی افزود: بروکراسی و تأمین منابع مالی معمولاً مشکلات را برای طرح‌ها به وجود آورده که امیدواریم به زودی شاهد رفع آن‌ها باشیم.

استاندار سمنان، ادامه داد: گره بسیاری از مشکلات در وزارتخانه و خارج از استان سمنان باز می‌شود که نمونه آن معطلی پروژه دامغان به شمال کشور برای سه کیلومتر مسیر آن هم در استان مازندران است.

آشناگر با بیان اینکه مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب قرار دارد و لذا بسیاری از پروژه‌های این استان ملی محسوب می‌شوند، گفت: سالانه ۲۰ میلیون نفر از راه‌های استان استفاده می‌کنند در نتیجه این راه‌ها تقریباً ملی هستند و می‌بایست نگاه ویژه هم به آن‌ها شود.

کد خبر: ۶۷٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha