۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
افزایش غیر منطقی قیمت خدمات مسافرتی ممنوع است
سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان:

افزایش غیر منطقی قیمت خدمات مسافرتی ممنوع است

زاهدان - سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: هزینه جابه جایی کالا و مسافر در شرکت های مسافرتی رصدمی شود و با افزایش غیر منطقی قیمتها برخوردمی شود.

محمودرضا رحمتیان در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: باتوجه به ایام پایانی سال و افزایش مسافرت ها تعرفه جابه جایی کالا و مسافر توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان رصد می شود.

وی افزود: از این رو شرکت های مسافرتی هوایی،دریایی و زمینی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری توسط بازرسان صمت رصد می شود.

سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: در هشت ماهه نخست امسال، سه‌میلیون و ۵۴۱ هزار و ۷۸۴ نفر مسافر با ۳۸۷ هزار و ۶۰ هزار سفر با وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای و خودروهای سواری کرایه برون شهری جابجا شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد : در حال حاضر تعداد ۴ پایانه مسافری فعال، سه هزار و ۳۲۱ راننده مسافری فعال، یک هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی، یک هزار و ۲۰ دستگاه ناوگان مینی بوسی و ۶۹۱ دستگاه ناوگان سواری فعال در سیستان و بلوچستان به هموطنان خدمات ارائه می دهند.

رحمتیان تصریح کرد: شهروندان برای انجام سفرهای خود تا حد امکان نسبت به تهیه بلیط اتوبوس از طریق وب سایت‌های معتبر اینترنتی و یا مراجعه به دفاتر شرکت های مسافری اقدام کنند.

وی گفت: اماکن تفریحی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی غذاخوری ها و رستوران های بین شهری هم از دیگر اماکنی هستند که مورد رصد قرار می گیرند.

سرپرست سازمان صمت سیستان و بلوچستان افزود: نظارت بر عرضه کالاهای اساسی مردم و کالاهای پر مصرف از جمله گوشت و میوه شب عید از یکم اسفند تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: هموطنان می توانند تخلقات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و انبارهای بی نام نشان را از طریق تماس تلفنی با شماره ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت در طول شبانه روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۳و ۱۶ الی ۱۹ در میان بگذارند.

کد خبر: ۶٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha