۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
دولت ترامپ تا لحظه آخر مانع سر راه بایدن قرار می‌دهد
تاگس آنسایگر سوئیس:

دولت ترامپ تا لحظه آخر مانع سر راه بایدن قرار می‌دهد

مسئله اصلی دولت ترامپ بستن دست های بایدن است.

بازار؛ گروه بین الملل: «دونالد ترامپ» پس از حمله به کنگره، از کاخ سفید بیرون نیامده است. اما وزیر امور خارجه وی در آخرین روزهای دوره ریاست جمهوری بسیار مشغول است: وی کوبای سوسیالیست را دوباره در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار داد و اعلام کرد که حوثی های مورد حمایت ایران در یمن را یک سازمان تروریستی اعلام خواهد کرد و چنین نیز کرد.

هر دو تصمیم با خط مشی دولت ترامپ همخوانی دارند، اما اتخاذ چنین تصمیماتی چند روز قبل از تغییر قدرت، این تصور را ایجاد می کنند که مسئله اصلی بستن دست های «جو بایدن» است.

پمپئو اقدام علیه کوبا را با این مدعا که هاوانا به تروریست ها پناه می دهد، توجیه کرد. برای کوبا که به علت تحریم های آمریکا، پاندمی و اصلاحات ارزی در بحران عمیق قرار دارد، اقدام پمپئو ضربه سنگینی است.

امکان دارد هدف ترامپ، جلب کوبایی های تبعیدی در فلوریدا به سمت خود و جمهوری خواهان باشد. بایدن احتمالا این کشور را دوباره از لیست خارج خواهد کرد، اما چنین کاری چند ماه طول خواهد کشید زیرا به یک بررسی رسمی نیاز است.

مشخص نیست که آیا بایدن حوثی ها را از لیست خارج خواهد کرد یا خیر. پمپئو این اقدام را با حملات به تانکرها در خلیج فارس و دریای سرخ و همچنین حملات فرامرزی توجیه کرد.

بدین ترتیب حتی برای یک دولت دموکراتیک نیز لغو آنها آسان نیست.

کد خبر: ۶۷٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha