۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳
آمریکا «موسسه دانش بنیان برکت» را تحریم کرد

آمریکا «موسسه دانش بنیان برکت» را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم چندین فرد و نهاد ایرانی از جمله محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و موسسه دانش‌بنیان برکت خبر داد.

به گزارش بازار، وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین فرد و نهاد ایرانی از جمله محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و موسسه دانش‌بنیان برکت را به فهرست اتباع و افراد خاص تحریم شده این وزارتخانه اضافه کرد. همچنین آستان قدس رضوی و متولی آن در لیست تحریم های آمریکا قرار گرفت.

علاوه بر آستان قدس رضوی و متولی آن «حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی»، وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام سازمان اقتصادی رضوی، شرکت معادن رضوی، شرکت نفت‌وگاز رضوی و چندین شرکت ایرانی دیگر را به فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزراتخانه به شمار می‌رود، افزوده است.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به‌وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند. دولت ترامپ در ماه‌های اخیر برای نشان دادن اینکه سیاست موسوم به فشار حداکثری علیه ایران همچنان پابرجا و مؤثر است، اقدام به وضع تحریم‌های تکراری کرده است.

کد خبر: ۶۷٬۵۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha