۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
ورود مجلس به موضوع ارزهای دیجیتال
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

ورود مجلس به موضوع ارزهای دیجیتال

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی قوانین و مقررات ارزهای دیجیتال (بیت کوین) در مجلس خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی تاکید کرد: مردم در بخش رمز ارزهایی که تولید آن در داخل کشور انجام نشده است، ورود نکنند چرا که ریسک ناشی از سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و مشخص نیست شرایط تسویه چگونه است.

پورابراهیمی درباره اینکه مردم در بخش بیت کوین تمایل به سرمایه‌گذاری دارند آیا ساز و کار نظارتی بر این موضوع توسط مجلس اندیشیده شده است؟ اظهار داشت: ارز دیجیتال موضوع بسیار مهمی است و به دلیل نگرانی از ورود منابع مردمی به این بخش؛ کمیسیون اقتصادی مجلس از ماه‌های اولیه مجلس یازدهم به این مسئله ورود کرد.

وی افزود: با حضور مجموعه‌هایی از جمله بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صمت، وزارت اطلاعات و مجموعه‌های دیگر این موضوع در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.

پور ابراهیمی با اشاره به ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس که گزارش آن آماده و محورهای آن مشخص شده است، ادامه داد: بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای ارزهای دیجیتال در قالب گزارشی جامع هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید که به صحن علنی ارسال شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به موضوع ارزهای دیجیتال گفت: این موضوع ظرفیتی برای اقتصاد کشور و دور زدن تحریم‌ها و هم برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران علاقمند ایجاد کرده است تا سرمایه گذاری کند؛ اما آنچه امروز ایجاد مشکل کرده ورود منابع مردم به ارزهای دیجیتالی است که در ایران تولید نمی‌شود و این یکی از دغدغه‌های اصلی است.

پورابراهیمی تاکید کرد: با نظارت بانک مرکزی منابع مردم به سمت ارزهای دیجیتال در حوزه اقتصاد منطقه‌ای و جهانی تعریف می‌شود و به هیچ عنوان به مردم توصیه نمی‌کنیم وارد این مقوله شوند و ریسک این سرمایه‌گذاری بسیار بالاست و هیچ نظارتی هم وجود ندارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آنچه دنبال کردیم این است که ظرفیت تولید ارزهای دیجیتال در داخل کشور را افزایش دهیم، مقررات و وضع مقررات و ضوابط آن توسط وزارت صمت عملیاتی شده است، برخی از مجوزها صادر شده و با توجه به صدور مجوزها بخشی از آن‌ها توانستند کمک کنند که منابع ارزی در سیستم چرخه بانک مرکزی برای کمک به تراز تجاری کشور فراهم شود، پیش‌بینی می‌کنیم عدد قابل توجهی در بخش اقتصاد کشور عملیات شود.

وی همچنین گفت: تعیین نرخ برق مصرفی یکی از این چالش‌ها به شمار می‌رود که طبیعتاً نباید آنقدر پایین باشد که موجب از بین رفتن انرژی در کشور شود، از طرف دیگر قیمت نباید آنقدر بالا باشد که صرفه اقتصادی برای کشور نداشته باشد.

پورابراهیمی افزود: محورهای حوزه انرژی و صنعتی و بانکی به ویژه بانک مرکزی در این گزارش دیده شده است و امیدواریم هرچه سریعتر این گزارش در جلسه قرائت شود و این محورها به محتوای قانونی تبدیل شود و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر قوانین مقررات ارزهای دیجیتال را در کشور عملیاتی کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مطمئن هستیم اگر از این فرصت استفاده کنیم و با رفع محدودیت‌ها و ممنوعیت ها، امکان بهره‌گیری از ظرفیت اقتصادی کشور وجود دارد.

کد خبر: ۶۷٬۴۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha