۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کشتارگاه بوقلمون همدان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

کشتارگاه بوقلمون همدان دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

همدان - قراگوزلو، مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان به برنامه ریزی برای راه اندازی آزمایشی کشتارگاه بوقلمون در همدان اشاره کرد و گفت: کشتارگاه گوشت بوقلمون ایام دهه فجر به صورت رسمی در همدان افتتاح خواهد شد.

علیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با رصد بیماری‌های گسترش یافته در جامعه نخستین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی گزارش شده است، اظهار کرد: برای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی باید مردم را به مصرف گوشت آبزیان، گوشت شتر مرغ و گوشت بوقلمون تشویق کرد.

وی با اشاره به اینکه گوشت شتر مرغ کلسترول پایینی دارد، افزود: به دنبال ایجاد زنجیره تولید شتر مرغ در استان همدان هستیم ضمن اینکه پرورش شتر مرغ یک سری شغل‌های پایدار ایجاد می‌کند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه در زمینه پرورش شترمرغ می‌توانیم به صادرات خوبی هم دست پیدا کنیم، ادامه داد: دو شهرک بسیار مناسب برای ایجاد زنجیره شتر مرغ طراحی شده که در این شهرک ها با حفط حرایم بهداشتی هر واحد به طور مجزا تفکیک می‌شود و پرورش دهندگان بدون دوندگی و مشکلات دیگر می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

برنامه ریزی برای گسترش صنعت پرورش بوقلمون در استان همدان
وی در ادامه به وضعیت صنعت پرورش بوقلمون در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه گسترش صنعت پرورش بوقلمون در استان همدان در برنامه است، یادآور شد: اقدامات خوبی در استان همدان در حال انجام است و سهم استان همدان در پرورش بوقلمون در سال آینده دو برابر وضعیت فعلی خواهد بود.

قراگوزلو با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مهم صنعت طیور کشتارگاه است، اضافه کرد: پیش از این بوقلمون از استان همدان بارگیری و برای کشتار به استان‌های دیگر حمل می‌شد که با راه اندازی کشتارگاه بوقلمون همدان واسطه‌ها حدف شد و قیمت بوقلمون کشتار شده در بازار کاهش چشمگیری یافت.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه گفتگو با اشاره به اینکه ۵۰ درصد پرورش بوقلمون دنیا در آمریکا، ۴۰ درصد در اروپا و ۱۰ درصد سایر کشورهای دنیا تولید می‌شود، بیان کرد: گوشت بوقلمون دو اسید آمینه ارزشمند در خود جای داده و گوشتی مناسب برای تغذیه ورزشکاران است.

کشتارگاه بوقلمون همدان به عنوان بزرگترین کشتارگاه بوقلمون و با کیفیت بالا فعالیت خواهد کرد

قراگوزلو به راه اندازی آزمایشی کشتارگاه بوقلمون در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه کشتارگاه گوشت بوقلمون در ایام دهه فجر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد، افزود: این کشتارگاه به عنوان بزرگترین کشتارگاه بوقلمون و با کیفیت بالا فعالیت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیگیر ایجاد زنجیره تولید بوقلمون در استان همدان هستیم، افزود: تعدادی واحد فعال پرورش بوقلمون و سه واحد تعطیل در استان همدان وجود دارد که بعد از رفع مشکلات پیش آمده؛ این سه واحد سال آینده به چرخه تولید باز می‌گردند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان به کلنگ زنی دو واحد پرورش بوقلمون مادر  در همدان نیز اشاره کرد و افزود: تولید ژامبون بوقلمون، ناگت بوقلمون و همبرگر بوقلمون در ایام دهه فجر امسال در استان انجام خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha