۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
فضایی برای ذخیره‌سازی مازوت نداریم
رئیس پژوهشکده پتروشیمی:

فضایی برای ذخیره‌سازی مازوت نداریم

احمدی، رئیس پژوهشکده پتروشیمی با اشاره به این که در حال حاضر امکان فروش مازوت نداریم، گفت: کشورهای خریدار مازوت می‌توانند یک جنس بسیار ارزان قیمت را به واسطه تکنولوژی‌های روز به جنس گران قیمت تبدیل کنند.

به گزارش بازار، شروین احمدی گفت: نفت خام در مرحله تسویه و تبدیل شدن به محصولات مختلف، اجزای سبک خود مانند بنزین و گازوئیل را رها می‌کند.

وی افزود: پس از تسویه شدن نفت ماده‌ی سنگینی به نام مازوت در نفت باقی می‌ماند.

رئیس پژوهشکده پتروشیمی ایران ادامه داد: تکنولوژی‌های قدیمی احتمال امکان تبدیل ماده‌های سنگینِ نفت به سبک را کاهش می‌دهند.

وی اضافه کرد: پالایشگاه اراک می‌تواند ماده‌های سنگین نفت را به ماده‌ی سبک تبدیل کند، اما پالایشگاه آبادان که قدیمی است میزان مازوت بیشتری را بر جای می‌گذارد.

شروین احمدی با اشاره به این که برخی از کشورها مازوت را می‌خرند، عنوان کرد: کشورهای خریدارِ مازوت می‌توانند یک جنس بسیار ارزان قیمت را به واسطه تکنولوژی‌های روز به جنس گران قیمت تبدیل کنند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر ما امکان فروش مازوت نداریم، تصریح کرد: از آنجایی که تانگرهای نفت به طور مستمر باید در حال کار باشند، ما فضایی برای ذخیره سازی مازوت نداریم و به ناچار باید این ماده را برای مصرف به مراکز مختلف بفرستیم.

رئیس پژوهشکده پتروشیمی ایران افزود: نیروگاه‌های مختلف با استفاده از سوخت مازوت به آلودگی هوا کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: شواهد مختلف بیان‌گر این هستند که مازوت در نیروگاه‌های اطراف تهران سوزانده می‌شود.

شروین احمدی با بیان این که ما باید به قانون احترام بگذاریم، اظهار داشت: قانون تصویب شده تحت هر شرایطی حتی در وضعیت توقف چرخ‌های اقتصادی باید رعایت شود.

وی با اشاره به اتوموبیل‌ها همیشه در آلودگی هوا نقش دارند، عنوان کرد: بسیاری از لوله‌کشی‌های گاز و وسایل گرمایشی موجود در منازل هوای شهرها را آلوده می‌کنند.

رئیس پژوهشکده پتروشیمی ایران ادامه داد: بهتر بود که گاز طبیعی در نیروگاه‌ها سوزانده می‌شد و مردم برای گرمایش از انرژی برق استفاده می‌کردند.
وی با اشاره به این که آلودگی‌هایی که ذرات ریز تولید می‌کنند بسیار خطرناک هستند، اظهار داشت: گازهای سنگین – اتوبوس‌های قدیمی – ذرات درشت‌تری را تولید می‌کنند.

شروین احمدی اضافه کرد: در حال حاضر آلودگی هوای تهران با ترکیب ذرات ریز و درشت شکل گرفته است.

کد خبر: ۶۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha