۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست!

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست!

سهام تسلا روز دوشنبه نزدیک به ۸ درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط یک روزه از اواخر سپتامبر است. بر اساس برآوردهای فوربس، این موضوع کل ثروت ایلان ماسک را به ۱۷۶.۲ میلیارد دلار در مقایسه با ثروت ۱۸۲.۱ میلیارد دلاری بزوس کاهش داد.

مژده باقری؛ بازار: پس از مدت کوتاهی در فهرست ثروتمندترین افراد فوربس، الون ماسک پس از جف بزوس، مدیر عامل آمازون، به مقام دوم سقوط کرد. ماسک روز پنجشنبه ثروتمندترین فرد جهان شد. ثروت او در سال بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رشد کرد.

اما سهام تسلا روز دوشنبه نزدیک به ۸ درصد سقوط کرد که بزرگترین سقوط یک روزه از اواخر سپتامبر است. بر اساس برآوردهای فوربس، این موضوع کل ثروت وی را به ۱۷۶.۲ میلیارد دلار در مقایسه با ثروت ۱۸۲.۱ میلیارد دلاری بزوس کاهش داد.

بر اساس برآورد Forbes، با وجود از دست دادن ثروت ماسک، دارایی خالص وی هنوز ۲۰ میلیارد دلار بالاتر از برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت لوکس کالاهای لوکس LVMH و سومین فرد ثروتمند جهان است.

ایلان ماسک در آبان‌ماه امسال با عبور از بیل گیتس به دومین فرد ثروتمند جهان تبدیل شد. ثروت شخصی مدیر عامل تسلا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۵۰  میلیارد دلار افزایش داشت که مجددا به افزایش ارزش سهام تسلا مربوط می‌شود.

سرمایه‌گذاری مهم ایلان ماسک، ‌ شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس است که تاکنون به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. دلیل اصلی افزایش سرمایه وی، بهبود عملکرد تسلا و رشد چشمگیر ارزش سهام آن است. نزدیک به سه چهارم دارایی خالص ماسک را سهام تسلا تشکیل می‌دهد که چهار برابر ارزش بیشتری نسبت به سهم آن در اسپیس ایکس دارد.

کد خبر: ۶۷٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha