۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
سامانه یکپارچه الکترونیکی برای تسهیل روند سرمایه گذاری در «پیام» راه اندازی می شود
گزارش بازار از منطقه ویژه اقتصادی پیام؛

سامانه یکپارچه الکترونیکی برای تسهیل روند سرمایه گذاری در «پیام» راه اندازی می شود

کرج- ایجاد سامانه یکپارچه الکترونیکی برای تسهیل در امور و کاهش بروکراسی با الکترونیکی کردن مراحل مختلف از سرمایه گذاری تا پرداخت ها و قراردادها در منطقه ویژه اقتصادی پیام از اقداماتی است که می تواند تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذاران داشته باشد.

شیما عبداله خانی؛ بازار: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام کرج در فاصله ۴۰ کیلومتری پایتخت و با برخورداری از برخی امکانات زیربنایی ویژه، مستعد جذب سرمایه گذاران و استقرار صنایع است که می تواند یکی از پتانسیل های خوب استان برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان باشد.

مجاورت با فرودگاه، برخورداری از گمرک، قرار گرفتن در مجاورت شاهراه های ارتباطی و مسیر تلاقی ۵ استان اقتصادی کشور، وجود هاب پستی در منطقه همچنین وجود پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف تسهیل و تسریع صادرات و واردات و امور سرمایه گذاران برخی از مزایای ویژه این منطقه برای سرمابه گذاری هستند.

از طرفی راه اندازی سامانه کسب و کار الکترونیک برای تسهیل پرداختی صنایع به تازگی در منطقه اقتصادی انجام شده است و ایجاد سامانه یکپارچه الکترونیکی برای تسهیل در امور و کاهش بورکراسی با الکترونیکی کردن مراحل مختلف از سرمایه گذاری تا پرداخت ها و قراردادها از دیگر اقدامات در حال انجام است که می تواند با تسهیل امور، تاثیر بسزایی در جذب سرمایه گذاران داشته باشد.

تسهیل گری در روند خدمات رسانی به صنایع مستقر در پیام
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: تسهیل گری در روند خدمات رسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این منطقه با هدف بهبود روند فعالیت و کسب و کار این واحد از اولویت های این منطقه است.

«نادر ثناگو مطلق» افزود: به همین منظور اقداماتی از جمله راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری با هدف تسهیل امور مربوط به صادرات، واردات و سرمایه گذاری وتمام مجوزهای فعالیت های خدماتی و نظارتی برای صادرکنندگان، وارد کنندگان و سرمایه گذاران در این منطقه راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از دیگر اقدامات در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به صنایع مستقر در پیام، ایجاد سامانه پرداخت آنلاین برای این واحدها بوده که با درگاهی که به همین منظور راه اندازی شده واحدهای تولیدی در این منطقه برای پرداخت های خود دیگر مجبور به مراجعه به بانک نیستند.

ثناگو مطلق گفت: سامانه کسب و کار الکترونیک در منطقه ویژه اقتصادی پیام هم اکنون راه اندازی و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این منطقه با مراجعه به این سامانه می توانند پرداختی ها خود به منطقه از جمله هزینه اجاره زمین، ساختمان، سوله، انبارداری و هزینه هایی از این قبیل را از طریق این سامانه به صورت برخط پرداخت و دیگر نیازی به مراجعه به بانک ندارند.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت هایی که در آینده نزدیک با همین هدف در منطقه ویژه اقتصادی پیام اجرایی می شود، راه اندازی یک «سامانه الکترونیکی» دیگر است که در آن برای هر واحد تولیدی و صنعتی یک درگاه تعریف می شود که در آن می تواند تمام مشخصات، نحوه فعالیت و روندکاری خود را به صورت برخط بارگذاری، ذخیره و بررسی کند. ثناگو مطلق گفت: با راه اندازی این سامانه شاهد کاهش بوروکراسی اداری و تسهیل در روند فعالیت این واحدها خواهیم بود.

تمام خدمات فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام الکترونیکی می شود
عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه‌ بین المللی پیام گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بناست تمام خدمات در منطقه اقتصادی و فرودگاه کاملا به صورت الکترونیکی انجام شود.

«ارسلان ذاکری افشار»در گفت و گو با خبرنگار بازار تصریح کرد: برخی خدمات نیز در گذشته به صورت پراکنده انجام می شد اما مطالعات و شرح خدمات برای ایجاد سامانه یکپارچه در منطقه پیام انجام شده است و فاز به فاز در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه سامانه یکپارچه منطقه اقتصادی و فرودگاه تا یک سال آینده تکمیل می شود اظهار کرد: اکنون درگاه پرداخت آنلاین برای سرمایه گذاران راه اندازی شده است تا صنایع مستقر راحت تر بتوانند پرداخت های خود را انجام دهند.

ذاکری افشار با تاکید به اینکه با راه اندازی سامانه یکپارچه الکترونیکی روند کارها در تمامی مراحل برای سرمایه گذاران آسان می شود و بروکراسی اداری کاهش می یابد، گفت: سامانه یکپارچه حوزه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار را شامل می شود که روند جذب سرمایه گذار به طور کامل الکترونیکی می شود.

وی افزود: بخش بعدی قراردادهاست که به صورت الکترونیکی انجام می شود. پرداخت و هزینه ها نیز اکنون الکترونیکی شده است. بخش دیگر مربوط به نحوه تحویل زمین و اراضی منطقه است که باید وارد سامانه gis شود و بخشی نیز در حوزه شرکت های هوانوردی است. صدور مجوزها و پروانه بهره برداری هم اکنون الکترونیکی است اما در نهایت همگی این خدمات در سامانه یکپارچه به هم وصل می شوند.

وی همچنین وجود پنجره واحد سرمایه گذاری را برای تسهیل فعالیت های سرمایه گذاران در منطقه عنوان کرده و گفت: به دلیل وجود گمرک نماینده اداراتی چون استاندارد، اداره کار، سازمان غذا و دارو، سازمان تنظیم مقررات و غیره در منطقه حضور دارند و کار سرمایه گذاران و بازرگانانی که کار واردات و صادرات انجام می دهند را تسریع می کنند.

اقدام در جهت تسهیل روند سرمایه گذاری وفعالیت در منطقه ویژه اقتصادی پیام با ایجاد سامانه یکپارچه الکترونیکی یکی از گام های مهمی است که می تواند به تسریع روند جذب سرمایه گذاران کمک کند. با توجه به پتانسیل های منطقه ویژه افتصادی پیام کمک به جذب حداکثری سرمایه گذاران در رونق اقتصاد استان نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر: ۶۷٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha