۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
استفاده از« Ebike » در اتحادیه اروپا رشد دوبرابری داشته است
بررسی نقش دوچرخه های الکتریکی در دوران کرونا

استفاده از« Ebike » در اتحادیه اروپا رشد دوبرابری داشته است

مطالعات دانشگاه بریستول حاکی از افزایش دو برابری استفاده از دوچرخه های الکتریکی در حوزه اتحادیه اروپاست؛ بر اساس نتایج این تحقیقات، افراد مبتلا به دیابت نوع دوم دارای بیشترین آمار استفاده بوده اند.

به گزارش بازار به نقل از  سایت « The Next WEb »، با شیوع پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۰، استفاده از دوچرخه های الکترونیکی به بیشترین میزان خود دست یافت که در طول چندین دهه گذشته بی سابقه بوده است؛ تمامی دولت های دنیا در مقیاس گسترده بر روی زیرساخت های  دوچرخه های «Ebike» سرمایه گذاری های کلانی  انجام دادند و شهروندان خود را به استفاده از این نوع سیستم حمل و نقلی هوشمند تشویق نمودند.

بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه بریستول انگلستان، فروش دوچرخه های الکترونیکی  در کشور های اروپایی یکی از بخش های مهم و پر سرعت بازار حمل و نقل را به خود اختصاص داده است؛ بر اساس آمار و ارقام موجود، فروش این نوع وسیله نقلیه در بیشتر کشور های حوزه اتحادیه اروپا دارای رشد ۲ برابری بوده است؛ در کشور آلمان این میزان تا ۲۳% افزایش یافت و در هلند ۲۶% درصد رشد را تجربه کرده است.

در کشورهای  انگلستان و فرانسه نیز استفاده از دوچرخه های الکترونیکی که با آخرین فناوری های روز تجهیز شده اند رشد چشمگیری داشته است؛ دوچرخه های الکترونیکی امکان رکاب زدن به کمک الکتریسیته را برای سوار کاران فراهم می کند و در کنار آن مانیتورهای  مبتنی بر هوش مصنوعی که مجهز به سیستم های مسیر یاب و  سیری  هستند؛ تجربه لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد. نتایج  تحقیقات حاکی از این است که در طی دوران کرونا نیمی از سفرهای که بین یک تا پنج کیلومتر طول دارند، با استفاده از دوچرخه های الکتریکی انجام شده اند.

بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه بریستول انگلستان،   فروش دوچرخه های الکترونیکی  در کشور های اروپایی یکی از بخش های مهم و پر سرعت بازار حمل و نقل را به خود اختصاص داده است؛ بر اساس آمار و ارقام موجود، فروش این نوع وسیله نقلیه در بیشتر کشور های حوزه اتحادیه اروپا دارای رشد ۲ برابری بوده است. در کشور آلمان این میزان تا ۲۳% افزایش یافت و در هلند ۲۶% درصد رشد را تجربه کرده است

اشلی کوپر سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: ما بر روی ۴۲ نوع، فرایند تحقیقاتی که شامل طیف های وسیعی از گروهای سنی با رفتارهای اجتماعی مختلف بود، تمرکز کردیم؛ نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که در دوران پاندمی ویروس کرونا، نتنها استفاده از دوچرخه الکتریکی افزایش مثال زدنی داشته است، بلکه سلامتی بسیاری از این کاربران نیز به نسبت ارتقاء یافته است.

وی خاطر نشان شد:  دوچرخه  الکتریکی می تواند به تحقق توصیه های مربوط به فعالیت بدنی و افزایش آمادگی جسمانی کمک کند؛ بیشتر افرادی که مرتباً فعال نیستند می توانند از Ebike های هوشمند بهره مند شوند. با این حال، برای کسانی که دارای شرایط سلامتی مانند چاقی یا دیابت نوع دم می باشند، استفاده از این وسیله نقلیه مفید را پیشنهاد می کنیم.

وی اضافه نمود: تحقیقات ما نشان می هد که افراد مبتلا به دیابت نوع دوم  کمتر از  ۵.۵% تردد را شامل می شوند و بسیاری هم استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی را در دوران کرونا کاملا حذف نموده اند و به دوچرخه های الکتریکی روی آورده اند؛ بیشتر این افراد در طول هفته به طور متوسط ۲۱ کیلومتر رکاب زده اند.

سرپرست تیم تحقیقاتی دانشگاه بریستول تصریح کرد:ضربان قلب شرکت کنندگان در طول سفرهای دوچرخه الکترونیکی به میزان حداکثری ۷۴.۷٪  رسیده است که  این سطح برای ایجاد بهبودی در بیماران دیابتی نوع دوم و ایجاد تغییرات بنیادی کافی می باشد.

در کشورهای  انگلستان و فرانسه نیز استفاده از دوچرخه های الکترونیکی که با آخرین فناوری های روز تجهیز شده اند رشد چشمگیری داشته است؛ دوچرخه های الکترونیکی امکان رکاب زدن به کمک الکتریسیته را برای سوار کاران فراهم می کند و در کنار آن مانیتورهای  مبتنی بر هوش مصنوعی که مجهز به سیستم های مسیر یاب و  سیری  هستند؛ تجربه لذت بخشی را برای کاربران به ارمغان خواهند آورد.

مزیت استفاده از دوچرخ های الکتریکی چیست؟

دوچرخه الکتریکی جزو محصولات پر سر و صدای دنیای امروز است. برخی از کاربران از افزایش محبوبیت دوچرخه های برقی بسیار اظهار نگرانی می کنند! به عقیده این کاربران محبوبیت این مدل جدید، ممکن است دوچرخه های کلاسیک و معمولی را برای همیشه به دست فراموشی بسپارد. اما بر خلاف تصور، دوچرخه های برقی هیچ گاه قرار نیست  تأثیر توان مکانیکی انسانی بر روی دوچرخه را حذف کنند؛ بلکه تلاش این دستگاه های جدید، تقویت این انرژی است.

در حالت کلی، دوچرخه های الکتریکی وسیله های نقلیه ای هستند که به کمک باتری کار می کنند. کاربران این دوچرخه ها با رکاب زدن باعث درگیر شدن چرخ دنده های دوچرخه با اجزای متصل به موتور شده و از یک نیروی حرکتی اضافی بهره مند می شوند. بنابراین با استفاده از این وسیله به سادگی می توانید تپه های شیب دار و زمین های هموار را با صرف یک انرژی کم و معقول، پشت سر بگذارید. همچنین در صورتی که قصد دارید بدون صرف انرژی حرکت کنید، می توانید به سادگی از حالت تمام اتوماتیک دوچرخه الکتریکی استفاده کرده و تنها اهرم دستی گاز آن را مانند یک موتور سیکلت بپیچانید.

حسگرهای یک دوچرخه الکتریکی نقش ویژه ای در کارایی و کیفیت آن دارد. حسگرهای یک دوچرخه برقی به آن کمک می کنند تا میزان انرژی لازم و کافی برای کمک به کاربر را تخمین بزند. تخمین دقیق میزان انرژی، به بهبود تجربه دوچرخه سواری و همچنین بهینه سازی میزان مصرف برق آن کمک می کند

به غیر از باتری و موتور، حسگرهای یک دوچرخه الکتریکی نقش ویژه ای در کارایی و کیفیت آن دارد. حسگرهای یک دوچرخه برقی به آن کمک می کنند تا میزان انرژی لازم و کافی برای کمک به کاربر را تخمین بزند. تخمین دقیق میزان انرژی، به بهبود تجربه دوچرخه سواری و همچنین بهینه سازی میزان مصرف برق آن کمک می کند. در حالت کلی حسگرهای اصلی دوچرخه برقی به دو نوع حسگرهای گشتاور و حسگرهای سرعت تقسیم می شوند. وظیفه حسگرهای گشتاور، تنظیم قدرت موتور بر اساس میزان فشار مکانیکی کاربر است حسگرهای سرعت نیز بر اساس شتاب و سرعت حرکت وسیله، اطلاعاتی را به موتور آن ارسال می کنند. در اغلب محصولات رده بالا، از حسگرهای گشتاور استفاده می شود.

کد خبر: ۶۷٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha