۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
بیشترین میزان فروش رایانه های شخصی در ۱۰ سال گذشته رقم خورد

بیشترین میزان فروش رایانه های شخصی در ۱۰ سال گذشته رقم خورد

با بروز پاندمی که باعث شد تا بیشتر کارمندان دورکار شوند و دانش آموزان به صورت آنلاین درس بخوانند، بازار رایانه های شخصی هم با بیشترین رشد طی ۱۰ سال گذشته روبرو شد.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «پیمنتس» نوشت: گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) به تازگی نشان داد، با استناد به داده های صنعت، بیماری همه گیر کووید ۱۹ در حال تغییر رویکرد از  دستگاه های تلفن همراه به کامپیوترهای شخصی است چراکه رایانه های شخصی سال ۲۰۲۰ را با بیشترین تعداد فروش در ۱۰ سال گذشته پشت سر گذاشته است.

رایان ریث، معاون برنامه بین المللی در حوزه دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان  از شرکت (International Data Corp.’s (IDC))، به وال استریت ژورنال گفت: تقاضا باعث شده تا  بازار رایانه را به جلو سوق دهد و همه علائم نشان می دهد که این افزایش همچنان ادامه دارد.

وی افزود: یادگیری و انجام سرگرمی و کار از خانه به  افزایش تقاضای کلی کامپیوترها در سال ۲۰۲۰  و تعداد فروش رایانه های شخصی و مانیتورهای بازی انجامیده است. این درحالی است که کروم بوک ها(کروم بوک نوعی لپ تاپ هستد که تنها می تواند مرورگر وب کروم را به همراه اپلیکیشن های آن اجرا نماید. ساده بودن یکی از ویژگی های کلیدی کروم بوک هاست) نیز در بازار  با رشد همراه بوده است.

از طرفی باید اشاره کرد داده های صنعت، در بین ارائه دهندگان متفاوت است. بر اساس داده های IDC ، ۳۰۲.۶ میلیون رایانه در سراسر جهان در سال ۲۰۲۰ فروخته شده که ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. شرکت تحقیقاتی گارتنر ۲۷۵ میلیون فروخته شده را نشان داد که تقریبا ۵ درصد رشد داشته است. در عین حال کانالیز( Canalys) فروش ۲۹۷ میلیون رایانه شخصی را نشان داد.

میکاکو کیتاگاوا، مدیر تحقیق در گارتنر، به وال استریت ژورنال گفت: اولویت تمرکز روی تلفن همراه در چند سال گذشته به دلیل همه گیری تغییر کرده است. به طوری که پیش بینی میشود تقاضای شدید برای رایانه های شخصی تا نیمه اول سال جاری ادامه یابد.

فروش سه ماهه چهارم به ویژه به دلیل تقاضا به دلیل تعطیلات و بیماری همه گیر بسیار قوی بود. داده های گارتنر نشان می دهد که  میزان محموله های کروم بوک ها  بیش از ۸۰ درصد و تقریباً به ۳۰ میلیون دستگاه رسیده است، و فقط در سه ماهه چهارم ۱۱.۷ میلیون دستگاه کروم بوک حمل شده است.

IDC نشان داد که فروش کلی رایانه در سه ماهه چهارم با ۲۶ درصد افزایش به ۹۱.۶ میلیون واحد رسیده است. از گزارش گارتنر هم حاکی است با  رشد ۱۱ درصدی به ۷۹.۴ میلیون واحد رسید. داده های حاصل از Canalys رشد ۲۵ درصدی را به ۹۰.۳ میلیون واحد نشان داد.

کد خبر: ۶۷٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha