۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
گفتگوی اختصاصی بازار با باسابقه ترین سناتور زن تاریخ آمریکا؛ ترامپ باید استیضاح شود| او زندگی افراد را به خطر می‌اندازد
فاینستاین:کرونا لرزه به اندام جامعه آمریکا انداخته است

گفتگوی اختصاصی بازار با باسابقه ترین سناتور زن تاریخ آمریکا؛ ترامپ باید استیضاح شود| او زندگی افراد را به خطر می‌اندازد

«دایَن فاینستاین» سناتور ایالت کالیفرنیا و عضو ارشد کمیته قضایی سنای آمریکا معتقد است ترامپ باید زودتر از قدرت خلع شود چرا که زندگی شمار زیادی از افراد را به خطر انداخته است.

جواد حیران نیا؛ بازار: «دایَن فاینستاین» سناتور ایالت کالیفرنیا در سنای ایالات متحده آمریکا است. فاینستاین سال ۱۹۹۲ موفق به پیروزی در انتخابات مجلس سنای آمریکا شد و عنوان اولین نماینده زن یهودی در مجلس سنا را به خود اختصاص داد. این سیاستمدار ۸۵ ساله آمریکایی با پیروزی مجدد در انتخابات مجلس سنا در سال‌های ۱۹۹۴، ۲۰۰۰، ۲۰۰۶، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ همچنین پیرترین عضو کنونی مجلس سنا و باسابقه‌ترین سناتور زن در تاریخ آمریکاست.

فاینستاین از نظر سیاسی هم رکوردهای متعددی دارد. به عنوان نمونه، وی سال ۲۰۱۲ با کسب ۷.۷۵ میلیون رأی، صاحب بیش‌ترین آرای مردمی در تاریخ انتخابات مجلس سنا شد. فاینستاین تنها سناتور زنی است که ریاست «کمیته قوانین و مدیریت» مجلس سنا و «کمیته ویژه اطلاعات» این مجلس را به عهده داشته است. او همچنین تا کنون تنها زنی است که مسئولیت ریاست مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری را به عهده گرفته است. فاینستاین بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ رئیس کمیته اطلاعات سنا و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ نایب‌رئیس این کمیته بود. این سناتور آمریکایی در حال حاضر عضو کمیته قضایی مجلس سناست.

سناتور «دایَن فاینستاین» در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بازار در خصوص حوادث کنگره و تلاش دموکراتها برای استیضاح ترامپ گفت: از اینکه در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و تلاش های بی سابقه برای برهم زدن انتقال مسالمت آمیز قدرت با من تماس گرفتید متشکرم. من از شنیدن صحبت های شما استقبال می کنم و از فرصت پاسخگویی استقبال می کنم.

وی افزود: در میان یک بیماری همه گیر که همچنان ملت ما را به لرزه در می آورد، بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی در انتخابات سال ۲۰۲۰ رأی دادند. نتایج انتخابات مشخص بود: «جو بایدن» و «کامالا هریس» به طور دموکراتیک به عنوان رئیس جمهور و معاون بعدی رئیس جمهور انتخاب شدند. بایدن با ۳۰۶ رأی الکترال و حاشیه آرای ۷ میلیونی مردمی پیروز انتخابات شد.

عضو ارشد کمیته قضایی مجلس سنا آمریکا در ادامه افزود: علیرغم این پیروزی آشکار، تلاش خطرناکی برای ترویج نظریه های توطئه و دروغهای آشکار برای تضعیف مشروعیت انتخابات و تلاش برای لغو نتیجه وجود داشته است. وزارت دادگستری هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده پیدا نکرد و دادستان کل سابق «بار» نیز گفت هیچ بی نظمی ای که بتواند بر نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد، به همین ترتیب دادگاه های ما - از جمله دیوان عالی کشور - بیش از ۶۰ دادخواست طرح شده توسط رئیس جمهور ترامپ و متحدانش را رد کرده اند.

رییس پیشین «کمیته قوانین و مدیریت» مجلس سنا در ادامه یادآور شد: با این وجود، متحدان رئیس جمهور ترامپ در کنگره با تأیید نتایج کالج انتخاباتی مخالفت کردند. بعلاوه، تلاش های بی اساس پرزیدنت ترامپ و توانمندی های وی برای تضعیف یک انتخابات منصفانه و به درستی منجر به خشونت و تخریب بی سابقه ای در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شد. شوک در حالی بود که سخنان ملتهب رئیس جمهور طرفداران خود را تحریک می کرد تا هرج و مرج را در پایتخت ایالات متحده ایجاد کنند در حالی که کنگره در حال انجام وظیفه قانونی خود برای تأیید آرا بود. پنج نفر، از جمله یک افسر پلیس کنگره(کپیتول)، کشته شدند؛ تعداد زیادی سلاح گرم و بمب های دست ساز کشف شدند و پایتخت مورد حمله قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: به دنبال این روز تاریک در تاریخ آمریکا، من معتقدم که رئیس جمهور ترامپ باید هر چه زودتر از سمت خود خارج شود یا از سمت خود برکنار شود، وی نباید اجازه داشته باشد که در سمت خود بماند چرا که باعث آسیب بیشتر و به خطر انداختن زندگی های بیشتر می شود.

سناتور فاینستاین در پایان گفت: انتخابات آزاد و عادلانه و انتقال صلح آمیز قدرت، سنگ بنای دموکراسی آمریکایی است. من به عنوان یک سناتور، تمام تلاش خود را برای محافظت از حق مردم در انتخاب رهبران خود انجام خواهم داد.

کد خبر: ۶۷٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha