۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی به پروژه های جهش تولید در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی به پروژه های جهش تولید در آذربایجان شرقی

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و پیگیری تخصیص یارانه سود تسهیلات ۷۲ میلیارد تومانی برای ۴۱ پروژه جهش تولید در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی ظهر امروز در جلسه بررسی آخرین اقدامات تفاهم‌نامه جهش تولید در استان با بیان اینکه همواره در توزیع فضائی امکانات مشکل داشته ایم، بر اولویت تکمیل زنجیره ارزش در حوزه صنعت و کشاورزی استان تاکید کرد.

وی افزود: ممکن است کل کشور در صنایعی مثل مرغداری یا سردخانه به حالت اشباع برسد ولی در منطقه ای خاص این موارد دچار کمبود بوده و نیاز مبرم مردم آن منطقه باشد؛ در اینگونه موارد بانک ها برای ارائه تسهیلات و دستگاه های مجوز دهنده باید به شکل موردی بررسی های لازم را انجام داده و اقدامات مقتضی را انجام دهند.

بهبودی در ادامه از پیگیری ابلاغ اعتبار و تخصیص ۷۲ میلیارد تومان  کمک های فنی اعتباری به منظور تامین یارانه سود تسهیلات برای ۴۱ پروژه جهش تولید در استان خبر داد و تصریح کرد: این رقم معادل ۳ واحد درصد سود تسهیلات اعطائی است که از طریق دولت در اختیار  واگذارنده اعتبار جهت عقد قرارداد عاملیت وجوه اداره شده فی ما بین دستگاه اجرائی و بانک عامل قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی توضیح داد: مبلغ ۱۱ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ردیف ۲۹ جدول پرداختی ها تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ و چهار میلیارد تومان از طریق اعتبارات بودجه استانی آذربایجان شرقی در قانون بودجه ۱۳۹۹، تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از محل منابع داخلی موسسه عامل، ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت از منابع داخلی موسسه عامل طرح ها قرار است پرداخت شود، افزود: سقف بازپرداخت تسهیلات ۶۰ ماهه و سرمایه در گردش یک ساله است.

بهبودی سرمایه گذاری ریالی و ارزی بخش خصوصی را نیز در این ارتباط به ترتیب ۱۰ هزار و ۵۹ میلیارد تومان و ۱۹ میلیون و ۱۴۲ هزار دلار اعلام کرد.

وی از بانک‎ها و دستگاه‎ها درخواست کرد آخرین اقدامات انجام گرفته در خصوص پروژه‌های جهش تولید را در اسرع وقت ارسال نمایند و پیگیر عقد قرارداد با واحدهای معرفی شده تفاهم نامه جهش تولید باشند.

کد خبر: ۶۶٬۹۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha