۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
 ۱۹۸ واحد نیمه اقتصادی در گیلان شناسایی شد
معاون استاندار گیلان:

۱۹۸ واحد نیمه اقتصادی در گیلان شناسایی شد

رشت- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: ۱۹۸ واحد نیمه تمام اقتصادی در استان شناسایی شده که برای تکمیل نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، آرش فرزام اظهار کرد: یکی از راهکارها و از جمله اقدامات در اولویت برای تحقق جهش تولید بهره برداری از واحدهای نیمه تمام اقتصادی است که در همین راستا، ۱۹۸ پروژه در استان شناسایی شده که باید برای تکمیل آنها یک هزار میلیارد تومان صرف شود.   

 فرزام صفت با اشاره به راهبرد دوم پیش بینی شده برای کمک به تحقق جهش تولید تصریح کرد: کمک به  پروژه های در حال اجرا که برای افزایش تولید نیاز به سرمایه در گردش دارند، از دیگر برنامه هاست.

 وی تصریح کرد: در زمینه جهش تولید ۹۲ پروژه خاص را تعریف کردیم که تسهیلاتی حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها پیش بینی شده و در این راستا با سازمان برنامه و بودجه تفاهم نامه ای را  برای پرداخت سه درصد یارانه سود به این واحدهای تولیدی منعقد کردیم.

 وی با بیان اینکه در بحث جهش تولید امسال دو عامل محدودیت کننده کرونا و تحریم  وجود دارد، بیان کرد: به گفته پژوهشگران سه درصد حجم اقتصاد دنیا در اثر شیوع این بیماری کوچک شد و بسیاری از کشورهای دنیا با رشد اقتصادی منفی روبرو بودند که این امر قطعا در تحقق این شعار تاثیر دارد.

فرزام صفت با اشاره به افزایش قیمت ارز ناشی از تحریم ها بیان کرد: بدون توجه به این دو عامل محدود کننده (کرونا و تحریم) نمی‌توانیم نگاهی به تحقق این شعار داشته باشیم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان اظهار کرد: برای افزایش تولید نیازمند تزریق اعتبارات و منابع مالی جدید هستیم که این مهم باید از سه طریق سرمایه گذاران داخلی، مشارکت بانک‌ها یا سرمایه گذاری خارجی اتفاق افتد که در این سه عامل نیز محدودیت هایی وجود دارد که همین امسال اگر واقعا یک کارخانه بخواهد تولید خود را چند برابر کند، نیازمند افزوده شدن سرمایه در گردش به همین میزان است.

کد خبر: ۶۶٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha