۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۸
نمی‌گوییم تعیین نرخ ارز ۱۷.۵۰۰ در بودجه تورم زا نیست| یارانه ها یکپارچه می شود
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در گفتگو با بازار:

نمی‌گوییم تعیین نرخ ارز ۱۷.۵۰۰ در بودجه تورم زا نیست| یارانه ها یکپارچه می شود

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس گفت: نمی‌گوییم که تعیین نرخ ارز ۱۷.۵۰۰ تورم زا نیست، اما آن تصمیمی که کمیسیون تلفیق گرفته به نفع ملت است و آثارش در کل بهتر از تورم است.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تعیین نرخ ارز ترجیحی پیرو تصمیم کمیسیون تلفیق وایجاد تورم در سال آینده گفت: سال گذشته و در زمان بررسی بودجه سال ۹۹ این پیش‌بینی وجود داشت که ما در پی این بودجه تورمی ۴۰ الی ۵۰ درصدی در کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بنابراین چه ما بخواهیم و چه نخواهیم پیرو بودجه ۱۴۰۰ ما دچار تورم می‌شویم چرا که در این بودجه کسری منابع مشخص نشده است و این خود می‌تواند تورم ۴۰ الی ۳۰ درصدی را در پی داشته باشد البته دولت در بودجه تورم ۲۳ درصدی را پیش‌بینی کرده است.

زارع بیان داشت: در این شرایط ما تنها تلاش کردیم تا کسری موجود در بودجه ۱۴۰۰  تامین و جبران شود.

وی با اشاره به تعیین ارز ترجیحی در بودجه گفت: ما در سال جاری مشاهده کردیم که نظارت بر ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیار ضعیف بود و قیمت ارز آزاد هم واقعی نبود با این حال تعیین ارز ترجیحی درست است که تورم زا است، اما اگر ما بیاییم و یارانه به مصرف کننده نهایی بدهیم شرایط مناسب خواهد شد.

زارع تصریح کرد: نمی‌گوییم که تعیین نرخ ارز ۱۷.۵۰۰ تورم زا نیست، اما آن تصمیمی که کمیسیون تلفیق گرفته به نفع ملت است و آثارش در کل بهتراز تورم است که به غیر از این تصمیم شکل می‌گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه این کمیسیون درباره یارانه‌ها چگونه تصمیم‌گیری خواهد کرد، گفت: احتمالا یارانه‌ها را در بودجه ۱۴۰۰ یک کاسه کرده و به یک صورت پرداخت می‌کنیم که دیگر یارانه ای به صورت جزیره‌ای پرداخت نشود تا در زندگی دهک‌های پایین جامعه اثر گذار باشد.

کد خبر: ۶۶٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha