۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
فعالیت‌های اقتصادی کشور شفاف‌سازی شود/ بازار امن طلا و سکه برای حفظ ارزش پول مردم
کارشناس بازار طلا و سکه:

فعالیت‌های اقتصادی کشور شفاف‌سازی شود/ بازار امن طلا و سکه برای حفظ ارزش پول مردم

لرستان- محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه گفت: کاهش ضریب خطا و ساماندهی اقتصاد کشور مستلزم شفاف‌سازی تمام بازارها است.

عبادالله محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش نرخ طلا و سکه قیمت انس جهانی است که در چند روز گذشته تقریباً ۶۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: البته در چند روز گذشته هم با توجه به اخبار سیاسی و اقتصادی حول محور وضعیت داخلی و خارجی و انس جهانی، بازار طلا و سکه هم متاثر از این خبرها دچار افزایش شد.

کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تأثیر روانی انتخابات آمریکا در افزایش قیمت‌ها، عنوان کرد: اصلأ اینگونه نیست که با روی کار آمدن بایدن، قیمت دلار کاهشی شود و حالت چکشی بازار که در گذشته وجود داشته از بین برود؛ باید صبر کنیم تا چند روز آینده ببینیم چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت این بازارها، خاطرنشان کرد: هدف مردم از ورود به بازارهای مختلف این است که با تبدیل سرمایه‌های ریز و درشت خود به یک اندوخته، کسب درآمد کرده و یک ارزش افزوده ایجاد کنند، لذا باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم نسبت به بورس اطمینان حاصل کنند و نگاه کوتاه‌مدت خود را در مواجهه با این بازار اصلاح کنند.

محمد ولی تصریح کرد: امروزه و حتی در آینده، بازار طلا می‌تواند یک بازار خوب و ذخیره مناسب برای سرمایه‌های مردم باشد و انتظارات آنها را در بحث حفظ ارزش پول برآورده کند از طرفی به سهولت تبدیل به نقدینگی می‌شود و می‌توان با آن مایحتاج زندگی خود را تأمین کرد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های اقتصادی کشور را شفاف‌سازی کنیم، گفت: لازم است یک بانک جامع اطلاعاتی در کشور تشکیل شود تا هر فعل و انفعالاتی که توسط افراد حقیقی یا حقوقی انجام می‌شود در آن ثبت شود بدین ترتیب نه تنها بازار طلا بلکه سایر بازار ها و به طور کلی اقتصاد کشور شفاف و آینه‌ای می‌شود.

کارشناس بازار طلا و سکه کاهش ضریب خطا و سواستفاده‌ها را مهمترین نتیجه شفافیت اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: این مهم در صورتی محقق می‌شود که دولت اراده کند و بحث شفاف‌سازی را نه در قالب یک بازار بلکه به صورت عمومی در کشور انجام دهد و کاملا همه به موازات یکدیگر پیش بروند وگرنه مانند ماشینی است که باید روی چهار چرخ حرکت کند و اگر دو چرخ آن معکوس یکدیگر حرکت کنند نتیجه خوبی نخواهد داشت، این اقتصاد نیز به سامان نمی‌رسد.

کد خبر: ۶۶٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha