۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
تردد وسایل نقلیه در استان مرکزی ۴ درصد افزایش داشت
رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان مرکزی:

تردد وسایل نقلیه در استان مرکزی ۴ درصد افزایش داشت

اراک - رئیس مرکز مدیریت راه‌های مرکزی با اشاره به تردد بیش از ۲۰۷ میلیون وسیله نقلیه در ۶۲ محور شریانی استان از افزایش چهار درصدی تردد وسایل نقلیه طی ۱۱ ماه اخیر در این استان خبر داد.

مجید بردبار در گفتگو با خبرنگار بازار، با تحلیل وضعیت تردد در ۶۲ محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین استان از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه اظهار داشت: کل تردد انجام شده دریازده ماهه سال ۹۸ بالغ بر ۲۰۷ میلیون و ۱۲۷ هزار وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۴  درصد رشد داشته است.

وی میانگین سرعت وسایل نقلیه در محورهای شریانی استان مرکزی را ۸۳ کیلومتر بر ساعت دانست و افزود: میانگین تخلفات سرعت غیرمجاز در کشور ۷ درصد است که این میانگین در استان مرکزی به ۱۰ درصد می‌رسد.

بردبار اظهار کرد: استان مرکزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود از جمله استان‌هایی است که تردد وسیله نقلیه سنگین در محورهای آن بسیار بالاست، میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور ۱۴ درصد است که این میزان تردد در استان مرکزی در یازده  ماهه سال جاری ۲۵درصد برآورد شده است.

وی افزود: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد انجام شده با ۲۵ درصد مربوط به محور اصفهان – دلیجان می‌شود، همچنین محورهای دلیجان – اصفهان،سلفچگان - دلیجان نیز بیشترین حجم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص دادند.

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان مرکزی در بازه زمانی مذکور پرترددترین محورهای مواصلاتی استان مرکزی را محورشازند –اراک با تردد ۱۰۵۸ وسیله در هر ساعت، اراک – شازند با تردد ۱۰۱۱ وسیله در هر ساعت و آزادراه تهران - ساوه(۹۵۶) وسیله در هر ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین سرعت متوسط با ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت در آزادراه ساوه-تهران به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۶٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha