۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
۱۶۰ کیلومتر به راه‌ های اصلی استان زنجان اضافه شده است
سرپرست مهندسی راه و شهرسازی زنجان:

۱۶۰ کیلومتر به راه‌ های اصلی استان زنجان اضافه شده است

زنجان- سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: طی سالهای اخیر با برنامه ریزی انجام شده ۱۶۰ کیلومتر به راه‌ های اصلی استان زنجان اضافه شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، سید احمد خلیلی با بیان اینکه تعریض و چهار بانده کردن محورهای استان هم ضروری وهم نیاز به اعتبار بالایی دارد، گفت: فراهم سازی شرایط لازم برای جابجایی سریع، ایمن، روان، ارزان، مطمئن و پاسخگویی به تقاضای حمل و نقل وظیفه ای خطیر و اساسی در جهت تامین حقوق اجتماعی و حرمت نهادن به انسانها و گسترش عدالت اجتماعی تلقی می شود.

وی ،با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی علاوه بر ماموریت های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیر ساخت های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است، اظهار کرد: وجود شبکه های ارتباط جاده ای نقش بسیار مهم و بنیادی در تحولات اجتماعی، اقتصادی و توسعه کشور دارد.

استان زنجان ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه دارد

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، به میزان طول شبکه راههای استان زنجان اشاره کرد و بیان داشت: این استان دارای بیش از پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه است که شامل ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه،۱۳۰ کیلومتر بزرگراه،۳۵۰ کیلومتر راه اصلی ،۷۵۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه روستایی می باشد.

خلیلی گفت: حجم بالای ترانزیت کالا و مسافر از محورهای مواصلاتی استان و افزایش حوادث جاده ای نگاه ویژه ای را جهت ارتقاء محورهای آن از سوی مسئولان امر می طلبد.

وی بیان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به عنوان مجری پروژه های تفویضی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هفت پروژه راه اصلی در سطح استان در دست اقدام دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بیش از «۵۴۰ کیلومتر »مجموع طول راه است که به دلیل افزایش حجم ترافیک، نیاز به چهار بانده شدن دارند، گفت: طی سالهای اخیر با برنامه ریزی و متناسب با اعتبارات تخصیص یافته،«۱۶۰ کیلومتر» از این مقدار با مشخصات راه اصلی احداث شده است.

خلیلی با یادآوری اینکه ادامه عملیات اجرایی شامل تعریض و بهسازی و چهار بانده کردن این محورها ادامه دارد، ابراز داشت: تلاش ما بر این است در سال جاری نزدیک به ۲۰ کیلومتر که شامل حدود ۱۰ کیلومتر از قطعه دو محور سلطانیه -قیدار و ۱۰ کیلومتر هم از قطعه یک زنجان –سلطانیه-ابهر در صورت فراهم بودن شرایط جوی طی سال جاری به مرحله آسفالت ریزی و بهره برداری برسد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha