۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
نمایشگر های سامسونگ به « Neo QLED »و « MICRO LED » ارتقا یافتند
معرفی نمایشگر های ۲۰۲۱ سامسونگ

نمایشگر های سامسونگ به « Neo QLED »و « MICRO LED » ارتقا یافتند

شرکت سامسونگ دو فناوری «Neo QLED »و « MICRO LED » را برای تلویزیون های جدید خود معرفی کرد که این دو مدل از نور پس زمینه miniLED بهره می برند که کنتراست بالاتری را به نمایشگرها می بخشند.

سیران خانعلی زاده؛ بازار سامسونگ در اولین رویداد First Look مجازی خود پیش از شروع « CES ۲۰۲۱ » از نمونه نمایشگر های  Neo QLED و MICRO LED رونمایی کرد. این شرکت فناوری جدید Neo QLED را برای مدل‌های ۸K و ۴K تلویزیون‌هایش معرفی کرده است که ترکیبی از نور پس‌زمینه و قابلیت‌های جدید پردازش تصاویر است؛ جالب ترین مولفه نسل جدید نمایشگر های سامسونگ، کاهش رد پای کربن و قابلیت پایداری است.

شعار جدید سامسونگ بر مبنای  «Going Green» می باشد که به دنبال کاهش  کربن و بهبود بهره وری انرژی است و در این راستا سامسونگ تلاش خواهد کرد به طور سیستماتیک و تدریجی کربن را به کلی  از محصولات خود حذف نماید؛ همچنین، این شرکت  به دنبال کاهش مصرف انرژی کاربر و استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در کل خط تلویزیون خود می باشد

جی اچ هان رئیس تیم طراحی نمایشهای بصری در سامسونگ  گفت: طی سالهای گذشته ما به نقش مهم فناوری در ایجاد ارتباط و ادامه زندگی پی برده ایم؛ تعهد ما به یک آینده فراگیر و پایدار همزمان با تلاش بی وقفه در راستای ایجاد نوآوری برای تأمین نیازهای همیشگی مصرف کنندگان در حال تغییر است.

 وی در ادامه افزود که ما به دنبال ارائه یک تجربه بی نظیر متناسب با سبک زندگی هر کاربر و  آینده ای پایدار و قابل دسترسی برای همه طی چند سال آتی  هستیم.

وی تصریح کرد، شعار جدید سامسونگ بر مبنای  «Going Green» می باشد که به دنبال کاهش کربن و بهبود بهره وری انرژی است و در این راستا سامسونگ تلاش خواهد کرد به طور سیستماتیک و تدریجی کربن را به کلی از محصولات خود حذف نماید؛ همچنین، این شرکت  به دنبال کاهش مصرف انرژی کاربر و استفاده از مواد بازیافتی بیشتر در کل خط تلویزیون خود می باشد.

فناوری جدید سامسونگ « Neo QLED» نام دارد که از نور  پس زمینه « miniLED »بهره می گیرد؛ در حقیقت، این فناوری از مجموعه  LED های  کوچک در پشت نمایشگر تشکیل می شود که قادر هستند نور را در نواحی کوچکتر متمرکزسازی کنند و همین امر منجر به ایجاد کنتراست بیشتر در نمایشگر خواهد شد

فناوری جدید سامسونگ « Neo QLED» نام دارد که از نور پس زمینه « miniLED »بهره می گیرد؛ در حقیقت، این فناوری از مجموعه  LED های  کوچک در پشت نمایشگر تشکیل می شود که قادر هستند نور را در نواحی کوچکتر متمرکزسازی کنند و همین امر منجر به ایجاد کنتراست بیشتر در نمایشگر خواهد شد. با ترکیب اختصاصی نور پس زمینه LED در مقیاس میکرون و یک لایه پخش کننده کوچک که روی هر دیود اعمال می شود، تلویزیون های Neo QLED ۸K و ۴K سامسونگ از نور پس زمینه روشن تر، با عمق و درجه روشنایی بیشتری برخوردار هستند؛ LED های کوچکتر امکان ایجاد نور پس زمینه با نور متراکم تر با نور پس زمینه کنترل شده بسیار دقیق تر  ارائه خواهند داد و در نهایت منجر می شود تا تلویزیون سطح سیاه و سفید و نورهای برجسته تر با هالو کمتر به نمایش بگذارد.

از سوی دیگر، Neo QLED  یک پردازنده تصویری جدید به نام «پردازنده نئو کوآنتوم» را به همراه دارد که با کمک ۱۶ مدل شبکه عصبی سیگنال ورودی را بسط داده و به رزولوشن بومی پنل می‌رساند و به ادعای سامسونگ این مدل‌ها با روش‌های افزایش مقیاس هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تعلیم داده شده‌اند تا عناصر مختلف کیفیت تصویر را بهینه کند  و با پردازش جداگانه برای روشنایی، فوکوس، جسم و حرکت، با پردازش اضافی برای صدا و گفتگو بیننده را در  یک تجربه واقع بینانه تر غوطه ور می نماید.

گفتنی است، تلویزیون‌های Neo QLED دارای قابلیت‌های دیگری مثل حاشیه‌های باریک‌تر، مدل جدید Slim One Connect Box برای مدیریت کابل‌ها، سیستم صوتی جدید با امکان ردیابی اشیا و بهینه‌سازی فضایی (Spatial) است؛ از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون‌ها می‌توانیم به Samsung Health، نسبت تصویر ۲۱:۹ و ۳۲:۹، گوگل Duo، سازگاری با آفیس ۳۶۵ و AMD FreeSync Premium Pro اشاره کرد.

علاوه بر این، سامسونگ از دو مدل تلویزیون جدید مجهز به فناوری microLED نیز رونمایی کرد؛ به گفته این شرکت، تلویزیون های جدید از نمایشگر های ۱۱۰ و ۹۹ اینچی با وضوح ۴K و با صدای ۵.۱ و حالت تقسیم صفحه‌ی ۴x۴  بهره گرفته اند. البته اگرچه، فناوری microLED دارای شباهت های بسیار زیادی با  OLED است، اما در حالت کلی  دارای یک مزیت چشمگیر است که ماهیت منحصر به فردی به آن بخشیده است؛ microLED  ارگانیک نیست و پیکسل‌ها در طول زمان فرسوده نمی‌شوند و دارای  خروجی نوری بسیار بالاتر است. این فناوری بسیار گران تر از سایر مدل های موجود است و به صورت پنل های تکی به کاربران عرضه می شد.

سامسونگ می گوید، که فناوری MicroLED دارای ماندگاری و دوام بالاتری نسبت به مواد آلی است که در OLED قرار دارد؛ که  بدون سوختن و بدون رانش رنگ پس از چند سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ MicroLED همچنین دارای حالت Ambient Mode سامسونگ است که  با یک گزینه کم مصرف باعث می شود صفحه نمایش در صورت عدم استفاده به حالت sleep برود و یا هنگامی که برای تماشای فعال نمایش ها یا بازی ها استفاده نمی شود،  تصاویر هنری و یا اطلاعات مفید پیش فرض را به نمایش بگذارد.

سامسونگ از دو مدل تلویزیون جدید مجهز به فناوری microLED نیز رونمایی کرد؛ به گفته این شرکت، تلویزیون های جدید از نمایشگر های ۱۱۰ و ۹۹ اینچی با وضوح ۴K و با صدای ۵.۱ و حالت تقسیم صفحه‌ی ۴x۴  بهره گرفته اند. البته اگرچه، فناوری microLED دارای شباهت های بسیار زیادی با  OLED است، اما در حالت کلی  دارای یک مزیت چشمگیر است که ماهیت منحصر به فردی به آن بخشیده است؛ microLED  ارگانیک نیست و پیکسل‌ها در طول زمان فرسوده نمی‌شوند و دارای  خروجی نوری بسیار بالاتر است

سامسونگ در ابتدا تنها یک نسخه بزرگ ۱۱۰ اینچی از تلویزیون MicroLED را اعلام نمود، اما گزارش های اخیر این شرکت،  مدل ۹۹ اینچی  را نیز معرفی نمود و به نظر می رسد این خبر، نوید بخش رونمایی مدل های باریکتر تا پایان امسال باشد.

کد خبر: ۶۶٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha