۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
موتورهای برقی جایگزین موتورهای کار می‌شود
شهردار تهران:

موتورهای برقی جایگزین موتورهای کار می‌شود

حناچی، شهردار تهران گفت: موتورهای برقی جایگزین خوبی برای موتورهایی است که در شهر کار می‌کند و به موتورهای کار معروف است.

به گزارش بازار، پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم نامه مشترک میان شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره موتورهای برقی افزود: روزهای خوبی برای این برنامه انتخاب شده است، چون شهر تهران در حال حاضر از نظر آلودگی در شرایط خوبی نیست و براساس گزارش‌های مرکز کنترل هوای تهران حدود ۶۰ درصد آلاینده‌ها در حوزه ذرات معلق به خودروهای متحرک است که سواری‌ها ۱۳ درصد، تاکسی دو ممیز یک دهم درصد، موتورسیکلت‌ها ۱۰ درصد، وانت یک و هشت دهم درصد، مینی بوس‌ها چهار درصد، اتوبوس‌های واحد ۵ ممیز هفت دهم درصد و کامیون‌ها ۱۵ میمز هفت دهم درصد از آلودگی شهر تهران را به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: سهم موتور سیکلت‌های بنزینی هم اندازه سواری هاست و بخش عمده‌ای از این میزان مربوط به موتورهای کار است که در شهر به میزان طولانی تردد می‌کنند و پاسخگویی اقتصادی به این موضوع ویزگی توافق امروز ماست و استفاده از همه بضاعت‌های داخلی و حمایت قانونی و مالی برای انجام این ماموریت نتیجه این موافقت نامه خواهد بود.
شهردار تهران ادامه داد: کاری که انجام می‌دهیم اگر اقتصادی نباشد ادامه دار هم نخواهد بود و روش سواپ باتری در این شرایط قابل قبول است که توسط سرویس تاکسی‌های لیتیومی قابل انجام است.

حناچی گفت: ظرفیت لازم را داریم و آماده هستیم که از طریق محدودیت‌هایی که در سطح شهر اعمال می‌کنیم این موضوع را پیش ببریم و مطمئنا با برداشتن وزن سنگین قیمت باتری از این موتورها استقبال می‌شود و اگر این موضوع حل شود می‌توانیم سراغ خودروهای سواری برقی هم برویم.

وی گفت: ابزارهایی مثل طرح ترافیک داریم و می‌توانیم خودروهای برقی را در داخل طرح مجاز بشماریم و خودروهای هوشمند هم جایش در کشورمان خالی است و شاید روش‌های ماشین‌های اجاره‌ای بدون راننده را تعقیب کنیم که در داخل طرح ترافیک این تقاضا هست و اگر این معادله را حل کنیم در مقیاس کلان این کار قابل انجام خواهد بود.

شهردار تهران تصریح کرد: این آینده ماست با این وضعیت که داریم حجم آلاینده‌ها و افزایش آن؛ راهی به جز حرکت به سمت خودروهای برقی نیست و هر روز که می‌گذرد خسارت بیشتری متحمل می‌شویم.

از این طرح استقبال می‌کنیم و امیدواریم در بهمن ماه نمایشگاهی همزمان با رونمایی از واگن قطار ملی که قولش را داده بودیم برپا کنیم و نتیجه این توافقات را ببینیم و زمینه صنعتی سازی آن را فراهم کنیم.

کد خبر: ۶۶٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha