۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
 جلوگیری از ضایعات ۳۰ هزار تن برنج در گیلان/ نوسازی ۲۷ واحد شالیکوبی
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد:

جلوگیری از ضایعات ۳۰ هزار تن برنج در گیلان/ نوسازی ۲۷ واحد شالیکوبی

رشت - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نوسازی ۲۷ واحد شالیکوبی طی سال جاری گفت: با نوسازی شالیکوبی های گیلان از تبدیل ۳۰ هزار تن برنج به ضایعات جلوگیری شد.

به گزارش بازار، به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، محمد جوادزاده با بیان اینکه در گیلان هزار و ۴۲۵ واحد شالیکوبی وجود دارد که تاکنون ۴۷۰ واحد از این شالیکوبی ها به روزرسانی شده اند، گفت: نوسازی این واحدهای شالیکوبی موجب شده تا ضایعات برنج گیلان شش درصد کاهش و  ۳۰ هزار تن برنج از چرخه ضایعات خارج شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری  ۲۷ واحد شالیکوبی برای نوسازی طرح ریزی شده بود که تاکنون این هدف در ۲۵ واحد محقق شده و  قبل از پایان سال همه واحدهای شالیکوبی نوسازی می شود.

مدیر امور صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه افزایش واحدهای فراوری برنج یکی از راهکارهایی است که ارزش افزوده تولید این محصول را به برنجکاران بر می گرداند، خاطرنشان کرد: سه واحد فرواری برنج در استان در حال فعالیت است و تقاضای راه اندازی چنین واحدهایی در گیلان رو به افزایش است.

وی افزود: برای اینکه ارزش افزوده بیشتری از تولید برنج به شالیکاران برسد باید زنجیره برنج در استان تولید شود و هم اکنون ۱۳زنجیره برنج در حال شکل گیری است.

جوادزاده تصریح کرد: زنجیره برنج موجب رصد برنج از کاشت تا فروش این محصول شده و کمک خواهد کرد تا برنج با کیفیت تر با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده برسد.

وی گفت: زنجیره برنج موجب برندسازی های معتبر و کاهش اختلال برنج گیلان خواهد شد و ما پیگیر هستیم تا تحقق این زنجیره در استان هر چه سریعتر اجرایی شود.

کد خبر: ۶٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha