۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
۵ هزار تن پنبه در شهرستان خداآفرین برداشت شد
مدیر جهادکشاورزی خداآفرین:

۵ هزار تن پنبه در شهرستان خداآفرین برداشت شد

تبریز- مدیر جهادکشاورزی خداآفرین با اشاره به پایان برداشت محصول پنبه در این شهرستان گفت: امسال پنج هزار تن پنبه از ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، رشید نظمی روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با جایگزین کردن ارقام جدید و زودرس پنبه عملکرد محصول در واحد سطح افزایش یافته و این مهم در نتیجه استفاده از ۲ محصول بهاره و پائیزه یعنی پنبه و غلات پائیزه میسر شده است.

وی با بیان اینکه قیمت خرید وش پنبه امسال از  ۹ تا ۱۲ هزار تومان در نوسان است،  خاطرنشان کرد: درحقیقت استفاده بهینه از بعد زمان در الگوی کشت و تناوب زراعی برای کشاورز مهیا شده که با ترویج ارقام پربازده پنبه، میانگین عملکرد در شهرستان از ۳.۵ تن به پنج تن فعلی ارتقا یافته است.

نظمی با بیان اینکه در مزارع شاخص عملکرد به بیش از هفت تن رسیده است، افزود: میزان وش خریداری شده توسط کارخانجات پنبه پاک کنی فعال در شهرستان از تولیدکنندگان پنبه پنج هزار تن و مازاد بر تولید شهرستان ۲ هزار و ۳۰۰ تن است که در مجموع هفت هزار و ۳۰۰ تن می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل موجود و عملکرد مزارع شاخص و با استفاده بهینه از همه عوامل دخیل در تولید، در آینده نزدیک شاهد گسترش سطح زیرکشت و افزایش درآمد کشاورزان باشیم.

کد خبر: ۶۶٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha