۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کمبود روغن در بازار ایلام| مسئولان: روغن به اندازه کافی توزیع شده است
بازار گزارش می‌دهد؛

کمبود روغن در بازار ایلام| مسئولان: روغن به اندازه کافی توزیع شده است

ایلام- کمبود روغن درحالی در بازار استان ایلام مشهود بوده و باعث مشکلات برای مردم شده است که مسئولان می‌گویند روغن به اندازه کافی توزیع شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: چند وقتی است که کمبود و نبود روغن مایع و جامد در سطح بازار استان ایلام باعث مشکلاتی برای مردم شده است، کالایی که البته در بعضی از مناطق استان هم گران از قیمت واقعی به فروش می‌رسد.

جالب اینکه هر روز شاهد تبلیغات فراوان مواد غذایی از جمله انواع روغن از طریق صدا و سیما هستیم ولی معلوم نیست این روغن‌ها به دست چه کسی می رسند و کجا مصرف می‌شوند.

در استان ایلام کمبود روغن مشهود است، مغازه داران از نبود روغن برای خرید و رساندن آن به مشتری گلایه می‌کنند، متاسفانه طبق گزارشات واصله اگر هم در مغازه یا فروشگاهی روغن باشد آن را به شرط بردن چند جنس دیگر به فروش می‌رسد.

روغن در ایلام نایاب است
یکی از شهروندان ایلامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اگر به مغازه‌های بزرگ و کوچک ایلام سرکشی کنید، کمبود روغن در بازار استان کاملاً محسوس و مشهود است و همین عامل باعث مشکلاتی برای مردم شده است.

عباس محمدی عنوان کرد: در بعضی از مغازه‌ها روغن گران‌تر از قیمت‌های واقعی به فروش می‌رسد و در بعضی از مغازه‌ها نیز روغن به همراه چند کالای اجباری دیگر به فروش می‌رسد.

متاسفانه مردم استان برای تهیه روغن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، وضعیت کمبود روغن در شهرستان‌های استان نیز بدتر از مرکز استان است

وی با اشاره به اینکه متاسفانه مردم استان برای تهیه روغن با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، گفت:  وضعیت کمبود روغن در شهرستان‌های استان نیز بدتر از مرکز استان است.

محمدی عنوان کرد: تعدادی از مغازه‌ها نیز روغن‌ها محدود خود را به دوست و آشنایان و مشتری‌های خاص خود می‌فروشند.

وی با اشاره به معضل احتکار مواد غذایی در استان ایلام، افزود: متاسفانه معضل احتکار بر نبود روغن بر بازار استان تاثیر زیادی گذشته است.

شرکت‌ها روغن توزیع نمی‌کنند
یکی از مغازه داران شهر ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه شرکت‌های پخش مواد غذایی از توزیع روغن در بین فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خودداری می‌کنند.

کیومرث رضایی با اشاره به اینکه تعدادی از شرکت‌های معروف نیز روغن را کالاهای دیگر به صورت اجباری به مغازه‌ها تحویل می‌دهند، افزود: متاسفانه همه عوامل باعث کمبود روغن در بازار استان شده است.

وی افزود: مشکل کمبود روغن در اصل نشات گرفته از عدم توزیع شرکت‌های تولیدکننده و پخش است و مغازه دار مقصر نیست، حتی در توزیع کالاهای اجباری نیز شرکت‌های پخش مقصر هستند.

توزیع ۷۰۰ تن روغن در بازار ایلام
معاون بازرسی سازمان صمت استان ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سه ماهه گذشته بیش از ۷۰۰ تن روغن شامل مایع و جامد در سطح بازار استان ایلام توزیع شده است.

عزت الله عبدخانی عنوان کرد: این میزان روغن در بخش اصناف، صنعت و خانوارها توزیع شده است.

از نظر سازمان صمت استان ایلام روغن به اندازه کافی در بازار استان توزیع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه از نظر سازمان صمت استان ایلام روغن به اندازه کافی در بازار استان توزیع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: در سال جاری بیش از شش هزار تن کالاهای اساسی در بازار استان توزیع شده است.

عبدخانی عنوان کرد: قطعاً با متخلفان در بحث گران فروشی، احتکار و…در بحث روغن در استان ایلام برخورد می‌شود چراکه نباید کمبودی در بازار وجود داشته باشد.

ایلام یک استان مصرف کننده است
یکی از کارشناسان مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه ایلام یک استان مصرف کننده در کشور است و همین عامل باعث شده همیشه این استان با کمبود اقلام اساسی مواجه باشد.

علیرضا پوراحمد افزود: با توجه به ظرفیت کشت کلزا و سرمایه گذاری برای احداث یک روغن کشی در استان می‌توان بخشی از نیازهای استان به روغن را در آینده تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه برای تولید دیگر کالاهای اساسی نیز می‌توان در استان برنامه ریزی کرد، افزود: متاسفانه از ظرفیت‌های کشاورزی استان ایلام برای تولید کالاهای اساسی در استان به خوبی استفاده نمی‌شود.

 قطعاً ایجاد کارخانه‌های مواد غذایی و کالاهای اساسی مثل روغن نقش بسیار مهمی در اشتغال و رونق تولید در استان دارد

پوراحمد افزود: قطعاً ایجاد کارخانه‌های مواد غذایی و کالاهای اساسی مثل روغن نقش بسیار مهمی در اشتغال و رونق تولید در استان دارد، افزود: رفع نیازهای بازار استان از دیگر مزایای مهم احداث اینگونه کارخانه‌ها در استان است.

وی تصریح کرد: به طور مثال وجود کارخانه الکل در استان ایلام در موقع کرونا باعث شد بسیاری از نیازهای استان به خصوص در بیمارستان‌ها به موادضدعفونی رفع شود.

این کارشناس اقتصادی در استان ایلام بیان کرد: متاسفانه ایلام استانی اساساً مصرف کننده است و نبود سرمایه گذاری باعث شده این استان تولیدات بسیار زیادی برای رفع نیازهای خود مردم استان نداشته باشد.

آنچه مشخص است کمبود روغن در بازار استان ایلام به دلایل مختلف باعث مشکلاتی برای مردم شده که نیاز است مسئولان نظارت بیشتری بر بازار استان داشته باشند.

با توجه به وضعیت درآمدی مردم استان ایلام، گران فروشی و برخورد جدی با متخلفان نیز از دیگر خواسته‌های مردم این استان است.

کد خبر: ۶۶٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha