۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
سند اقتصادی ۷۰ روستای تهران مبتنی بر فضا، فعالیت و جمعیت تدوین شد
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران:

سند اقتصادی ۷۰ روستای تهران مبتنی بر فضا، فعالیت و جمعیت تدوین شد

تهران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران از تدوین سند اقتصادی ۷۰ روستای استان مبتنی بر فضا، فعالیت و جمعیت در روستا خبر داد.

نعمت الله ترکی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه طی ۵۰ سال گذشته سهم جمعیت روستایی در حال کاهش است که تبعات بسیاری نیز به دنبال داشته و دارد، از تدوین سند اقتصادی ۷۰ روستای استان تهران مبتنی بر فضا، فعالیت و جمعیت در روستا و پیرامون آن خبر داد و اظهار داشت: در این اسناد، زیر ساخت‌ها و تاکیدهای لازم برای توسعه اقتصادی در روستاها پیش بینی و دنبال شده است.

وی گفت: تسهیل گران، صاحبنظران و مسئولان محلی و ناحیه ای در تهیه این سند مشارکت دارند و با توجه به اسناد بالادست به ویژه سند آمایش و سند توسعه شهر تهران و ۱۶ شهرستان آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه به ظرفیت روستاهایی همچون میمنت آباد، وهن آباد، آهار و جابان در این استان اشاره کرد و بیان داشت: هر کدام از این روستاها با قابلیت های اقتصادی، صنایع دستی، بوم گردی، کارگاه های کوچک تولیدی و کشاورزی جزء مواردی است که تنوع وسیع ظرفیت های اقتصادی روستا در استان تهران را نشان می دهد.

ترکی افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه تهران، ظرفیت چنین فضاهایی در روستاهای استان را به سازمان هایی همچون بنیاد مسکن، شرکت شهرک های صنعتی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ابلاغ کرده است.

کد خبر: ۶٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha