۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
درآمد صادرات ۱۲۰ شاخه گل معادل یک بشکه نفت| ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور
مدیرکل دفتر امور گلخانه، گل و گیاه زینتی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

درآمد صادرات ۱۲۰ شاخه گل معادل یک بشکه نفت| ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور

شیراز- مدیرکل دفتر امور گلخانه، گل و گیاه زینتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ایجاد ۴۸ هزار هکتار گلخانه در کشور تا سال ۱۴۰۴، گفت: صادرات هر ۱۰۰ تا ۱۲۰ شاخه گل معادل یک بشکه نفت است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی فارس، غلامرضا تقوی در بازدید از گلخانه‌های استان فارس با اشاره به اینکه صادرات هر ۱۰۰ تا ۱۲۰ شاخه گل معادل یک بشکه نفت است و علاوه بر ارزآوری، هر هکتار گلخانه حداقل برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند، گفت: ۴۸ هزار هکتار گلخانه جدید تا پایان سال ۱۴۰۴، در کشور ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه گلخانه از رفتن سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار طلا، دلار و سفته‌بازی جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: ۵۸۷ هکتار گلخانه در استان فارس وجود دارد که بخش قابل توجهی در شهرستان مرودشت و پاسارگاد است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گل و گیاه زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با رویکرد ایجاد اشتغال، توسعه صادرات و ارزآوری برنامه‌های حمایتی شامل تأمین منابع مالی در قالب تسهیلات، تسهیل در روند صدور مجوزها و آموزش نیروی ماهر اعم از کارشناسان، نیروی کار و کاربران گلخانه اجرا می‌شود، افزود: در ماه‌های اخیر گلخانه‌ها در رسته چهاردهم مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا قرار گرفتند بنابراین در آینده به این گروه بیشتر می‌توان کمک کرد.

تقوی بیان کرد: به دنبال محدودیت‌های اعمال شده به علت شیوع ویروس کرونا در آذرماه گذشته بازارهای عرضه گل و گیاه، گل‌فروشی‌ها و بازارهای بزرگ جزو رسته گروه یک قرار نداشتند از این رو بسیاری از مراکز تولیدی که محصولاتی به این واحدها عرضه می‌کردند تعطیل شدند.

وی با اشاره به خواسته تولیدکنندگان گیاهان زینتی مبنی بر قرار گرفتن در رسته اول، گفت: خوشبختانه توانسته‌ایم از ستاد ملی کرونا مصوبه بگیریم و چرخ تولید و عرضه در حوزه گل و گیاه هم‌چنان بچرخد و امیدواریم فرصت‌های محدودکننده صادرات هم به زودی برداشته شود.

کد خبر: ۶۶٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha