۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در لرستان پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و ر فاه اجتماعی لرستان:

۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در لرستان پرداخت شد

لرستان- آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و ر فاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در استان پرداخت شده است، گفت: پرداخت تسهیلات به مشاغل و اصناف آسیب‌دیده از کرونا تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

علی آشتاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در راستای حمایت از مشاغل و اصناف آسیب دیده از کرونا فرآیند پرداخت تسهیلات به متقاضیان تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شد.

وی افزود: تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا هم به اصناف دارای کد بیمه‌ای و هم مشاغل فاقد پرونده بیمه‌ای نزد تأمین اجتماعی، پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و ر فاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: تاکنون مبلغ ۱۸۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۹ هزار و ۳۰ پرونده با اشتغال ۳۶ هزار و ۸۲۶ نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به طرح یارانه دستمزد، تصریح کرد: براساس این طرح به مدت یکسال یک سوم حقوق کار شغل اولی‌ها پرداخت می‌شود و حتی امسال افرادی که مشاغل آنها در جریان کرونا آسیب دیده هم مشمول این طرح می‌شوند یعنی می توانند در این بنگاه‌ها جذب شوند و ما یک سوم حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

آشتاب خاطرنشان کرد: به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر، سامانه جامع روابط کار راه‌اندازی شده که این کار، اقدامی در راستای توسعه خدمات دولت الکترونیک، تسهیل‌گری و شفافیت است که در صرفه‌جویی وقت و هزینه کارگر و کارفرما نقش موثری دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار ۷۰۰ کارگر و کارفرما در این سامانه ثبت نام و احراز هویت شده اند، گفت: این سامانه خدمات مختلفی شامل بازرسی کار، تشکلات کارگری و کارفرمایی، روابط کار، بیمه بیکاری، مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به جامعه هدف ارائه می‌دهد.

کد خبر: ۶۶٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha