۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
تک نرخی شدن ارز ضروری است
رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی:

تک نرخی شدن ارز ضروری است

اختراعی، رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: تک نرخی شدن ارز از جمیع جهات اقتصادی در کشور بحث منطقی و ضروری است.

به گزارش بازار، «فرامرز اختراعی» افزود: دونرخی شدن ارزمشکلات زیادی از جمله سوء استفاده و رانت های اقتصادی به همراه دارد اما آنچه که مدنظر مسئولان تصمیم گیر است و شاید هم چاره ای نداشته باشند میل شان از تک نرخی شدن ارز افزایش نرخ ارز داروست لذا این خطرات بسیار جدی برای مصرف کنندگان دارد.

وی اظهارداشت: علاوه بر فشارهای اقتصادی سنگین بر اقشار ضعیف که ناشی از تحریم های ظالمانه و افزایش جهشی نرخ ارز می باشد اثرات ناشی از ویروس کرونا نیز سال بسیار سختی را برای مردم کشور رقم زده است.

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی گفت: تامین دارو با نرخ قابل تحمل یکی از ارکان اساسی اقتصاد داروست و در تمام دنیا مورد دقت تصمیم سازان و تصمیم گیران است.

وی افزود: چنانچه مردم بدلیل گرانی دارو قادر به تامین آن نباشند علاوه بر خطرات اجتماعی که هشداری جدی به همه دست اندرکاران این تصمیم حیاتی است نرخ جبران هزینه درمانی بیماران به چند ده برابر نرخ دارویی که می توانست آنان را درمان کند، خواهد رسید که دولت نیز از انجام این مهم ناتوان خواهد بود.

احتراعی بیان داشت: داروهای بسیار ساده ای مانند کنترل فشار خون، چربی خون، قند و حتی تب و سرماخوردگی قادرند از هزینه های هنگفت جبرانی درمان های پرهزینه و حتی مرگ بیمار پیشگیری کنندکه عدم دسترسی به آن ها نیز بسیار زیانبار است.

وی ادامه داد: اظهارداشت: سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی از حیث رعایت حقوق مصرف کننده در شرایط جاری که فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ناجوانمردانه و همچنین مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا بر مردم تحمیل شده افزایش نرخ ارز دارو در این موقعیت را به هیچ وجه منطقی نمی داند بنابراین باید با احتیاط بیشتری رفتار کرد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در ادامه ضمن اشاره به اینکه دارو با کالاهای دیگر متفاوت است، گفت: هر دوز دارو از مواد اولیه و واسطه ای که وارد کشورمی شود و سپس در پروسه تولید و در نهایت محصول در چرخه توزیع قرار می گیرد تمامی این مراحل تحت نظارت و کنترل دقیق سازمان غذا و داروست.

اختراعی افزود: تنها جای که احتمال قاچاق معکوس برای دارو وجود دارد خریدهای جزئی و محدود از داروخانه هابه خصوص داروخانه های مرزی است که رقم آن هم قابل توجه نیست بنابراین نمی توان روی این قضیه تاکید زیادی کرد که از بابت قاچاق دارو کشور متضرر می شود.

کد خبر: ۶۶٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha