۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
طرح تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات» در مجلس تصویب شد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

طرح تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات» در مجلس تصویب شد

فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات» در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات» در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: در پی درخواست نماینده گرگان و آق قلا برای تحقیق و تفحص از این شرکت، کمیسیون صنایع و معادن طرح مذکور را بررسی و آن را تصویب کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در تشریح دلایل درخواست تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات»، توضیح داد: از سال ۸۰ با ورود شرکت‌های خارجی وابسته به انگلیس و آمریکا، سهم شرکت دخانیات از بازار داخلی کاهش یافته است که در پی این روند تمایل تنباکوکاران کشور به کشت تنباکو به شدت کم شده است.

وی با بیان اینکه «شرکت دخانیات ایران» در سال‌های گذشته ۱۱ هزار نفر نیرو داشته که به دلیل کاهش تولیدات و کاهش سهم این شرکت از بازار به ۵ هزار نفر تقلیل یافته، اضافه کرد: در حال حاضر شرکت‌های خارجی حدود ۷۰ درصد از بازار ایران را تصاحب کردند و این امر موجب زیان شرکت دخانیات و تنباکوکاران شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: انتصابات افراد متخلف در شرکت دخانیات ایران و انعقاد قرارداد نامناسب یکی دیگر از دلایل نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات ایران» بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص از «شرکت دخانیات» باید در صحن علنی بررسی شود، در صورت موافقت نمایندگان با این طرح و تصویب آن هیات تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات تشکیل می‌شود.

کد خبر: ۶۶٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha