۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
۵ واحد فناور کردستان تبدیل به شرکت خلاق شدند
رییس پارک علم و فناوری کردستان:

۵ واحد فناور کردستان تبدیل به شرکت خلاق شدند

کردستان - رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه ۱۱۵ شرکت و واحد فناور زیر پوشش این پارک است، گفت: پنج واحد پارک علم و فناوری استان در سال جاری تبدیل به شرکت خلاق شدند.

خالد سعیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ارتقای فرهنگ کارآفرینی، نوآوری و حمایت از ایده‌های نوآورانه و فناورانه را از وظایف پارک علم و فناوری ذکر کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۵ شرکت و واحد فناوری زیرپوشش پارک استان مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: از تعداد شرکت فناوری موجود در استان کردستان ۴۰ درصد آنها به بلوغ رسیدند و مابقی هم در مرحله گذار قرار دارند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه تعداد شاغلان در واحدهای فناور متغییر است، گفت: تعدادی از شرکت‌ها به طور پروژه ای و پاره وقت با افراد قرارداد کاری می بندند.

سعیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت شغل ایجاد شده و بیش از ۲۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم مشغول به همکاری با ما هستند.

وی یادآور شد: این شرکت‌ها در استان سالانه درآمد خوبی دارند به گونه ای که امسال ۳۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

رییس پارک علم و فناوری کردستان افزود: یکی از فعالیت های این پارک به تاسیس شرکت های خلاق بر می گردد و امسال پنج واحد فناور به شرکت های خلاق تبدیل شدند که این موفقیت بزرگی به شمار می رود.

سعیدی اضافه کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان به عنوان یکی از بزرگترین دستاورد در حوزه سرمایه گذاری با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و کردستان و همچنین چند شرکت خصوصی عضو پارک آغاز به کار کرده است که از طریق این صندوق می‌توان از استارتاپ ها حمایت ویژه کرد.

کد خبر: ۶٬۶۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha