۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در اردبیل احداث می‌شود

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان در حال احداث است.

محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طول بزرگراه های بهره برداری رسیده در اردبیل ۱۸۵ کیلومتر است که در این راستا برنامه توسعه بزرگراه های استان به طول ۶۲۷ کیلومتر هدف گذاری شده است.

وی به اجرای ۲۷۸ کیلومتر بزرگراه اشاره کرد و گفت: ۳۱۰ کیلومتر احداث بزرگراه نیز در دست مطالعه است که انتظار می رود در تأمین اعتبارات در سال های آینده این پروژه ها به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل افزود: با همکاری استاندار اردبیل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان استان تلاش برای اخذ اعتبارات ملی در توسعه بزرگراه هاست که امیدواریم در این زمینه هدف گذاری ها و برنامه ریزی ها به سرانجام برسد.

حیدری تصریح کرد: در سال ۹۶ کل راه های شریانی استان اردبیل ۴۲۵ کیلومتر بود که در سال ۹۷ این میزان به ۷۵۸ کیلومتر رسیده است.

انجام ۹۲۶ کیلومتر عملیات اجرایی در راه های شریانی استان در سال ۹۹
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تنها در یک سال به میزان تمام سال های گذشته توسعه بزرگراهی و مطالعات در این زمینه انجام شده به طوریکه در سال ۹۹، ۹۲۶ کیلومتر عملیات اجرایی را در راه های شریانی استان اردبیل شاهد هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل از اخذ ماده ۲۳ و ردیف دار شدن این راه ها در بودجه سالانه خبر داد و اضافه کرد: در سال ۹۶ کل اعتبارات راه های شریانی استان اردبیل تخصیص ۱۷ میلیارد تومان بوده که امسال و تا این لحظه ۲۶۰ میلیارد تومان برای توسعه راه های شریانی استان اردبیل ردیف اعتباری تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: سه راه صحرا تا گرمی، گرمی به سمت بیله سوار و پارس آباد به سمت مشگین شهر در سال های اخیر مورد مطالعه امکان سنجی قرار گرفته و فاز اجرایی آنها شروع شده است.

حیدری ادامه داد: ما در سه سال گذشته در کنار مطالعات امکان سنجی سعی کردیم تا در قطعه های مختلف احداث بزرگراه شمال استان را شروع کنیم که در کنار مطالعات امکان سنجی، اخذ مجوز ماده ۲۳ و جذب منابع اعتبار ملی با قوت و قدرت پیگیری و به سرانجام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تلاش ما بر این است تا در شمال استان اردبیل ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه را احداث و تردد در این مسیرها را تسهیل کنیم.

حیدری تصریح کرد: برای اجرای این پروژه ها بیش از ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که قطعا با پیگیری استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین نمایندگان استان سعی در جذب این منابع و اعتبارات است.

آغاز احداث باند دوم پارس آباد به مشگین شهر
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل در ادامه به پروژه احداث باند دوم پارس آباد به مشگین شهر حد فاصل سه راه سربند به مشگین شهر به طول ۴۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: این پروژه به همت پیمانکار بومی اجرایی می شود تا با اعتباری بالغ بر ۵۱۴ میلیارد تومان ۴۰ کیلومتر اول این قطعه عملیاتی و اجرایی شود.

حیدری خاطر نشان کرد: بعد از انجام مطالعات و انتخاب پیمانکار و سختی کار در چهار ماه گذشته سعی کردیم تا عملیات اجرایی این پروژه را شاهد باشیم که امروز با حضور مسئولان استانی و منطقه ای این کار به انجام رسید.

وی طول پروژه را ۴۰ کیلومتر اعلام کرد و ادامه داد: در این مسیر چهار دستگاه تقاطع غیرهمسطح، ۱۰ دستگاه تقاطع همسطح و دوربرگردان و ۹ پل خاص اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل مزایای اجرای این طرح را تسهیل تردد و کاهش تراکم ترافیک، توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی، افزایش ایمنی تردد، کاهش زمان سفر و کاهش مصرف سوخت اعلام کرد.

وی به قابلیت های کشاورزی، صنعتی و گردشگری پارس آباد اشاره کرد و گفت: دسترسی به راه های هموار و ایمن با بهبود برقراری ارتباط این شهرستان با مرکز استان و استان های همجوار نقش بسزایی را در جذب سرمایه گذار و رشد اقتصادی منطقه به همراه خواهد داشت.

حیدری افزود: توسعه راه های ارتباطی در این منطقه نقش مهمی در جابجایی محصولات تولیدی و کشاورزی به بازار مصرف دارد و ما با تمام توان سعی خواهیم کرد پروژه را در فازهای مختلف عملیاتی و اجرایی کنیم.

کد خبر: ۶۶٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha