۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
رفتار دولت در بخش صنعت و تولید هوشمندانه نیست
کارشناس مسائل اقتصادی:

رفتار دولت در بخش صنعت و تولید هوشمندانه نیست

محمودی، کارشناس اقتصادی گفت: دولت در بخش صنعت و تولید چابکی لازم را ندارد و هوشمندانه رفتار نمی کند.

به گزارش بازار، داریوش محمودی، کارشناس ارشد اقتصادی درمورد تأکید معاون وزیر صمت بر لزوم حرکت به سمت انقلاب در سرمایه گذاری گفت: وضعیت کنونی سرمایه گذاری ایران در بخش تولید و صنعت خوب نیست و ضروری است که به این موضوع پرداخته شود.

وی حفظ سرمایه گذاری در بخش هایی از صنعت و تولید را حتی ضروری تر از رشد سرمایه گذاری در آن دانست و گفت: متأسفانه اصل سرمایه در بخش هایی از تولید و صنعت حفظ نمی شود و لذا عبارت «انقلاب سرمایه گذاری» در چنین شرایطی جای سوال و ابهام دارد.

محمودی تصریح کرد: ما متأسفانه از اتفاقاتی که در حوزه ارز افتاده و مزیت های نسبی در بخش تولید که فرصتی را برای کشور فراهم کرده استفاده چندانی نکردیم و شرایط فعلی و نوسانات بازار سرمایه و مسکن و ارز و طلا هم نشان می دهند که وضعیت تولید در کشورمان مطلوب نیست.

وی با تصریح بر اینکه دولت در بخش صنعت و تولید چابکی لازم را ندارد و هوشمندانه رفتار نمی کند افزود: درست است که تحریم ها و شیوع کرونا سرمایه گذاری داخلی و خارجی را به شدت تحت تأثیر قرار داده اما حتی در این شرایط هم نسبت به سایر کشورها عملکرد خوبی نداشتیم.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: خروجی امر سرمایه گذاری اشتغالزایی است و بنابراین زمانی شرایط اشتغال در کشور بهبود پیدا خواهد کرد که سرمایه گذاری، شرایط خوبی داشته باشد.

در ادامه، غلامرضا مرحبا، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: انقلاب سرمایه گذاری موضوع جدیدی نیست و هر اقتصادی برای پویایی نیازمند سرمایه گذاری است.

وی تأکید مسئولان بر لزوم حرکت به سمت انقلاب در سرمایه گذاری را با توجه به مشکلات فعلی، نوعی کار تبلیغاتی خواند و افزود: هر اقتصادی نیازمند سرمایه گذاری است، اما تمایل مردم هم بیشتر به سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه و مسکن است نه تولید.

مرحبا با بیان اینکه بخش صنعت و تولید در کشور هنوز شرایط سرمایه گذاری با سود مناسب را پیدا نکرده گفت: ما باید سرمایه گذاری را به یک امر درجه یک در اقتصادمان تبدیل کرده و بسترهای لازم را برای این کار فراهم کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس انقلاب سرمایه گذاری را نیازمند یک عزم ملی و جدی دانست و اظهار کرد: نمایندگان مجلس معمولاً به صورت منطقه ای و در حوزه انتخابیه خود اقداماتی را برای رفع مشکلات اقتصادی انجام می دهند اما معتقدم که باید در سطح ملی کارهای اساسی انجام داد که برای این مهم، نیازمند سرمایه گذاری و تکنولوژی هستیم.

کد خبر: ۶۶٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha